A hajó természetesen nem volt mindig szálloda, és gyanítható, hogy a Fortuna nevet sem viselte. Kerek öt évtizede, 1967-ben hagyta el az Óbudai Hajógyárat, mint a SZOT (Szakszervezetek Országos Tanácsa) Nagy Októberi Szocialista Forradalom 50. évfordulója néven. Ezt a kisregénynek is beillő nevet természetesen nem lehetett a hajótestre felfesteni, ott az egyébként szintén nem rövid Szocialista Forradalom név díszelgett. A hajó egészen a rendszerváltásig járta a Dunát a szerencsés beutaltakkal, mígnem a szakszervezeti rendszer átalakulásával gazdátlanná vált, ekkor csapott le rá egy élelmes vállalkozó.

A Fortuna Kismarosnál, 2017. június 11-én (a szerző felvétele)

Egy ideig járóképesen, 1991 után mint Fortuna, közlekedett tovább, a hajoregiszter.hu portálon szerepel is egy fotó, amely így ábrázolja. Új gazdája még az ezredfordulóig járatta szovjet gyártmányú, SKL 8 NVD 36 U típusú, kétszer négyszáz lóerős főgépét, majd a rakpart mellé kikötve, mint úszó szálloda várta vendégeit. Természetesen nemcsak a vizeket járó, hanem a stabilan kikötött állóhajóknak is szükségük van karbantartásra: 2017-ben Révkomáromba vontatták, ahonnan június 11-én vasárnap, a Sophia Maria teherhajó mellé kötve tért vissza.

A hajó immár az egyetlen a Dunán, igaz, nagy szériáról nem is beszélhetünk. Óbudán mindössze két ilyen hajó épült, az 1965-ben vízre bocsátott, és csehszlovák zászló alatt hajózó Druzbát 1999-es kiégése után 2007-ben bontották szét Révkomáromban.

Az adatok forrása: hajoregiszter.hu

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!