A Cseh Vasutak és a ZSSK közös projektje a Prága és Kassa között közlekedő SC 240/241 Pendolino Košičan, amely mondhatni, hogy mindkét vasúttársaság kirakatjárata, mind a szolgáltatások és a jármű, mind pedig a menetidő tekintetében. A legendás Košičan már hosszú évtizedek óta létezik, Kassa és Prága között mindig is prémiumkategóriás járatnak számított. A nyolcvanas években például az elsők között kapott jobb minőségű, Amee/Bmee kocsikat, amelyek akkoriban csúcstechnikának számítottak.

A Pendolino és a Pantográf találkozása Korompa (Krompachy) állomáson (fotó: railpage.net)

Manapság is az egyik legjobb járművet, a Pendolinót járatják ezen a járaton, ami az utazási komfort és szolgáltatások szempontjából a topon van a cseh és szlovák vasúttársaságnál. A járatpár menetrendje elég feszes, hiszen egy nap alatt teszi meg az ezernégyszáz kilométeres távot reggel hét és este fél tizenegy között a vonat. Prágából 7:10-kor indul, Kassára 14:27-kor érkezik, s egy gyors padlófelmosást követően 14:59-kor már indul is vissza a járat, hogy 22:20-ra Prágába érkezhessen.

A Pantográf utastere a wagonweb oldalán

Adott esetben, ha nagyobb késés van, akkor ennek lefaragása érdekében bevett szokás, hogy Kassáról pótszerelvényt indítanak, s egy szakaszon helyettesítő szerelvény viszi a helyjegyköteles járatra az utasokat. A napokban is ez történt, csakhogy korszerű szerelvény hiányában a kassai állomásfőnökség egy személyvonatokon közlekedő Pantográfot adott ki pótszerelvényként, ami nem éppen a korszerűségéről és csendes futástulajdonságairól híres. A vonat Korompáig vitte az utasokat, akik végre átszállhattak a megfelelő szerelvénybe, s folytathatták útjukat. A Prágából Kassára utazó utasokra pedig elég kellemetlen meglepetés várt, hiszen nekik ugyanitt ki kellett szállni a szerelvényből és Pantográffal zötykölődni tovább.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!