Ahogy arról már korábban írtunk, a Plzeň városához közeli ejpovicei alagutat, amely Csehország eddigi leghosszabb vasúti alagútja lesz, november 16-án átadják a forgalomnak. Egyelőre még csak a déli csőbe engedik be a vonatokat, az északi csőben decemberben a menetrendváltáskor indul be a forgalom. Az alagút átadását követően a Plzeň és Chrást u Plzně vonalszakaszon megszűnik a vasúti forgalom lebonyolítása. A protokollvonat elhaladása után november 16-án délelőtt 10 óra körül halad majd át az első menetrend szerinti személyszállító vonat az alagúton.

Az ív, amit levág az alagút

Mivel az alagútban csak a zártrendszerű WC használata lehetséges, így a Cseh Vasutaknak speciális matricákat is ki kellett helyezniük azokban a régebbi kocsikban, ahol még pottyantós WC-k találhatók. A Németországba és Cheb állomásra közlekedő távolsági járatokon már nincs, vagy csak elvétve fordul elő bautzeni kocsi (mentesítőként), a személyvonatok esetében azonban még több olyan kocsi van, aminek nincs zártrendszerű toalettje. A közelgő menetrendváltás azonban a vasúttársaság állítása szerint változást hoz, a távolsági járatokról végleg eltűnnek a pottyantós WC-vel ellátott kocsik, csak néhány személyvonaton lesz lehetőség csak a vezérlőkocsiban található zártrendszerű WC-t használni.

(fotó: a cseh közlekedési minisztérium Facebook-oldala)

Az ejpovicei vasúti alagút egy nagy ívet vág le Plzeň városát elhagyva, nyugat felé. A vasúti pálya 6,1 kilométerrel rövidül, s a menetidő is csökken – nyugati irányba tizenkét perccel, visszafelé pedig huszonkét perccel lesz rövidebb a vonatozás.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!