(fotók: Scania)

A hibrid megoldás lehetővé teszi, hogy a 18 tonnás teherautó akár két kilométeren keresztül kizárólag elektromos meghajtással működhessen. Az elektromos műveletek elsősorban olyan helyzetekben használatosak, mint a városi éjszakai szállítmányozás a zajérzékeny környezetben vagy raktárépületeken és parkolókon áthaladáskor, ahol kerülni kell a kipufogógázok kibocsátást. Elektromos hajtás esetén a zajszint 72 decibel alatt marad. Ez az elektromos motor egy kilenc literes Scania Euro 6 motorral van kombinálva, amelyet száz százalékban biodízellel lehet üzemeltetni, így 92 százalékkal lehet csökkenteni a széndioxid-kibocsátást.

Ennek a moduláris hajtásláncnak az elektromos motorja 130 kW, 1050 Nm nyomatékot szolgáltat, valamint a belső égésű motor és a Scania speciális automatizált váltója között helyezkedik el. Az akkumulátor rendelkezésre álló kapacitása 1,2 kWh, amellyel a jármű üzemeltetése során optimálisan gazdálkodik – ezért nyert a Verkehrsrundschaunál.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!