A BKV egyik Ikarus 260-asa idén nyáron Budaörsön egy betonoszloppal találkozott. Látva a busz sérüléseit, sokan készpénznek vették a jármű selejtezését. A BKV-t sújtó krónikus kocsihiány miatt azonban végül a busz felújítása mellett döntöttek.

A munkát végül a kelenföldi garázs végezte házilag, az eredményt látva magas színvonalon. A szükséges lakatosmunkákon és fényezésen felül a busz olyan extrákat kapott, mint a sötétített ablakok vagy az elektronikus utastájékoztató. Megújult az utastér is, a komor sötét kapaszkodókat citromsárgák váltották fel.

Újdonság még, hogy a buszt kísérletképpen az elsőajtózáshoz szükséges pénzkazettával is felszerelték, erre eddig hivatalos megoldás nem volt a járműveken, a sofőrök úgy tárolták a jegyeladásból származó pénzt, ahogy tudták. A felújított kocsi a garázs elsőajtózós vonalainak bármelyikén feltűnhet, a legnagyobb esély erre a Volánbusztól nemrég visszavett 88-as vonalon van.

A tükörszártól tükörszárig felújított busz a kelenföldi garázsban<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(fotó: BKV)

Eközben egy újabb tesztbusz is érkezett a garázsba. Az általunk már alaposabban is bemutatott háromtengelyes Volvo-Aabenraa 8500LE a 240E vonalon kezdte meg próbafutásait. Az első tapasztalatok kedvezőek, a félig városi, félig helyközi kialakítás éppen ideális az ilyen és ehhez hasonló vonalakra.

Háromtengelyes Volvo-Aabenraa 8500LE a Móricz Zsigmond körtéren<br/>(fotó: Fábián Attila)