Az elmúlt hét legizgalmasabb logisztikai történése kapcsán megkértük a Bautrans Kft-t, áruljanak el néhány izgalmas részletet a Gönyű–Pétfürdő konvoj útjáról. Kérdéseinkre a cég vezetője, Czibik András válaszolt.

– Rendben megérkezett a szállítmány? Minden a terv szerint ment?

– Igen, probléma nélkül megérkezett a szállítmány, tartva az előzetesen gondosan megtervezett ütemtervet.

– Az útvonal során hol volt a legszűkösebb, melyek voltak a legnagyobb óvatosságot igénylő helyek?

– Nagyszentjánosi villamosított vasúti átkelő, Mór ipari parkon való áthaladás, 7204-es számú földúton való áthaladás.

Átkelés Nagyszentjánosnál (Vörös Attila felvételei)

– A nappalokat hol töltötte a szállítmány, hol voltak a megállók?

– Bakonysárkány benzinkút, 7204-es számú úton a vasúti átkelő előtt, Ősi település vége.

– Milyen megfontolások alapján választották Gönyű kikötőjét? Dunaújváros is szóba jöhetett volna akár?

– Dunaújváros irányából is megvizsgáltuk az útvonalat, viszont ebből az irányból több bontással járt volna az útvonal előkészítése.

Mik a szempontok az útvonal kijelölésénél?

– Főbb szempontok:

  • megfelelő szabad magasság és szélesség
  • éles kanyarok elkerülése
  • kis teherbírású hidak, felüljárók, átereszek elkerülése
  • sűrűn lakott települések elkerülése
  • legrövidebb útvonal a fentiek figyelembevételével

A konvoj szerelvényeivel kapcsolatban: milyen vontatók, milyen "pótkocsikkal" vitték el a berendezéseket?

  • 4 tengelyes speciális nagy teljesítményű vontatók
  • 8-14 tengelyes speciális nagy teherbírású hidraulikus, kormányozható futóművel rendelkező pótkocsik

A Bautrans hagyományosan a legnagyobb tapasztalattal bíró cég Magyarországon, aki el bír vinni egy ilyen szállítmányt. Azért volt verseny a fuvarért? Külföldi cégek is jelentkeztek volna a munkára?

– Igen, több céget meghívtak a tenderre, kiélezett versenyben nyertük el a szállítást köszönhetően a nagyfokú szakmai tapasztalatunknak, illetve köztudott megbízhatóságunknak.

Milyen gyakran adódik ekkora kaliberű munka a Bautransnak?

– Ez egy különlegesen extrém méretű szállítási feladat volt, ami nem mindennapos. Mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az elmúlt évben is mi szállíthattuk a hasonló paraméterű berendezéseket Pétfürdőre.Természetesen évente néhány alkalommal a „mindennapos” túlméretes és túlsúlyos áruk mellett előfordulnak különlegesebb szállítások cégünk életében. Néhány példa a teljesség igénye nélkül:

  • 4-es metró fúrópajzsainak szállítása
  • TEK-hez Boeing repülőgép szállítása
  • 140 tonnás vízfék szállítása
  • 170 tonnás transzformátor szállítása
  • Extrém méretű és súlyú (120t) kazánok szállítása
  • Extrém méretű és súlyú papíripari hengerek szállítása

Úton a TEK repülője 2012 májusában

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!