A román főváros tanácsa (CGMB) elfogadott négy határozattervezetet, amelyekkel összesen 1,92 millió euróval, vagyis körülbelül 620 millió forinttal járulnak hozzá ötvenhat új, harminchat méteres villamos beszerzéséhez a 2014 és 2020 közötti Regionális Operatív Programon keresztül. A járműveket a 21-es, 25-ös, 32-es és 41-es vonalakra vásárolnák. A négy vonal infrastrukturális korszerűsítését is magába foglaló projektek összesen 111,7 millió euró (36 milliárd forint) értéket képviselnek.

A CGMB arra számít, hogy jóváhagyhatja a bukaresti önkormányzat hozzájárulását, ami az összes nem támogatható költséget, valamint a projektek két százalékos, 1,92 millió eurós támogatási összegét jelenti. A megvalósítás során felmerülő többletköltségeket a helyi költségvetésből finanszírozzák.

Összesen száz villamost venne a román főváros. Könnyen lehet, hogy az aradi Astra Imperiója lesz a nyerő (fotó: transira.ro)

A bukaresti önkormányzat elkötelezett száz új villamos beszerzése iránt, ezért idén májusban finanszírozási igényt jelentettek be a négy vonal modernizálási projektjei számára, hogy vissza nem térítendő pénzügyi támogatást szerezhessenek a 2014–2020-as Regionális Operatív Programon keresztül. A finanszírozási igényt az alapján nyújtotta be az önkormányzat, hogy a tanács jóváhagyta a száz villamos beszerzését.

A beruházás része a nyolc villamosvonal, nevezetesen az 1-es, 10-es, 21-es, 25-ös, 32-es, 40-es, 41-es és 55-ös vonalak járműállományi fejlesztését érintő megvalósíthatósági tanulmánynak. A tanulmány alapján az 1-es, a 10-es, a 21-es, a 25-ös és a 32-es vonalra tizenkét-tizenkét harminchat méter hosszú villamost szereznének be, ez vonalanként 25,9 millió euró (8,3 milliárd forint) költséget jelent. A 40-esre és az 55-ösre tíz-tíz járművet terveznek, huszonegy és fél millió euróért (6,9 milliárd forint). Az egy vonalra jutó legtöbb új tuja címét a 41-es szerezné: húsz jármű kerülne oda, 43,2 millió euróból (13,9 milliárd forint).

A projektek értékelése, elfogadása és finanszírozásra való kiválasztása október második felében zárult le, jelenleg a finanszírozási szerződés aláírásával végződő szakaszban tartanak.

Október folyamán a tanács az 1-es és a 10-es vonalak korszerűsítését érintő beruházásnál is rábólintott arra, hogy azokat a 2014–2020-as Regionális Operatív Programon keresztül finanszírozzák. Az összesen 51,8 millió eurós költségből az önkormányzat nyolcszázezret (körülbelül 258 millió forintot) áll – számol be a Railway Pro.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!