Repterek ranglistája: Atlanta, Chicago

iho   ·   2015.09.06. 16:15
cim2

Chicago O'Hare

Atlanta és Chicago továbbra is az élen! Megszületett a repülőterek világszervezete (Airports Council International, ACI) összesítése a 2014-es forgalomról és a légikikötők rangsoráról.

A jelentés kétféle szempontból állít listát: az utasforgalom illetve a gépmozgások száma szerint, és a két kritérium alapján készült toplista nagyonis eltér egymástól. Például Atlanta 96 millió 178 ezer utassal tartotta meg az első helyét, a másik listán pedig ismét Chicago a győztes 881 ezer 933 gépmozgással, ugyanakkor az utasok száma szerint a chicagói O’Hare csak a hetedik, a mozgások száma szerint Atlanta csak második.

Atlanta Hartsfield

Az utasszám szerinti lista második helyezettje a pekingi nemzetközi repülőtér, Atlantától potom tízmillióval lemaradva (86 millió 128 ezer), a harmadik Heathrow, majd következik Tokió és Los Angeles. Viszont az is elgondolkodtató, hogy az utasforgalom növekedése dolgában sem Atlanta, sem Chicago nem listavezető, a világ tíz legnagyobb légikikötője közül Dubaj tudta leginkább növelni is a forgalmát, 6,1 százalékkal, egyébként a fő listán a hatodik helyen szerepel, ez is jelzi az Öböl-zóna egyre növekvő súlyát a földgolyó légiközlekedésében.

Biztató, hogy egyébként a tíz legnagyobb repülőtér mindegyike tudta emelni az utasszámot. A globális növekedés összességében 2013-hoz képest 2014-re öt százalék, ami az előző tíz év legmagasabb aránya, ez azért is külön értékelendő, jegyzik meg az elemzők, mert azért volt bizonytalanság bőven a világban, az ukrán válságtól és a közel-keleti fejleményektől kezdve az Eboláig. Ugyanakkor a nagy hubok erősödése azt jelzi, a légiközlekedésben egyelőre nem vált uralkodóvá a point-to-point hálózat.

Peking International

Az utasok számával ellentétben a gépmozgások száma globálisan csökkent, és az eszerinti listavezető tíz reptér közül négy esetében is mínusz jel szerepel a szám előtt, érdekes, hogy mind a négy amerikai (Chicago, Atlanta Denver és Charlotte). Az elemzők szerint ez annak a jele, hogy a légitársaságok igyekeznek kategóriánként nagyobb gépekkel repülni, a kapacitás tehát úgy nőhet, hogy közben nem kell emelni a járatok számát, ami gazdaságosabb működést jelent.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek