Reptéri vasút: sikertelen az első pályázat

iho   ·   2016.03.21. 13:23

A vasútépítés előkészítésével kapcsolatos munkák elvégzésére írt ki pályázatot a Budapest Airport Zrt., a két jelentkező (Land-Bau Kft., valamint az Airport Facility Management Kft. és a Konti-Bob Kft. közös jelentkezése) ajánlatát azonban elutasították. A Közbeszerzési Értesítő az árakra és az indoklásra nem tér ki, és tudomásunk szerint a CEF-pénzek is épp a megpályázás szakaszában vannak csupán.

Ahogy az egy közelmúltbeli kormányülés határozataiból kiderült: a 100a (Budapest–Cegléd–Szolnok) vonalból a repülőtérhez kiágazó vasútvonal bruttó költsége 142 milliárd forint lenne, ebből 96 milliárdra számítanak a CEF-ből. A tervezett vasútvonal Kőbánya-Kispest és Monor között futna külön pályán (a Pestszentlőrinc–Szemeretelep bevágás megérne ebből a szempontból egy misét), a repülőtér kivételével nem lenne megálló a 21,9 kilométeres építzési hosszúságú szakaszon. A kétvágányú, villamosított, 160 kilométer per órás sebességre alkalmas pálya szintbeli kereszteződések nélkül haladna, egyes szakaszokon – így a repülőtér közelében is – mélyvezetéssel. A tervezés 2017-ben, a kivitelezés 2018-2020 között folyna.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek