Az első járatot a repülőteret üzemeltető Maszovlet (Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Rt.) indította az ötvenes években, a Dorottya utcai székház és a Ferihegyi Repülőtér között. A viszonylatot 1960. május 1-én vette át üzemeltetésre a Fővárosi Autóbuszüzem, és a közvetlen járat mellé indított két további viszonylatot, a Nagyvárad térről induló, mindenhol megálló 93-ast, és a gyorsított párját, a 193-ast. Az 1976-os nagy járatátszámozás után a 193-asból 93gy lett, majd 2000 után Reptérbusz, végül némi útvonal módosítás után jelenleg 200E néven fut a járat. A vonalakon először Ikarus 60-asok, majd később speciálisan a repülőtéri viszonylatra kialakított 630-asok jártak, a vonal belső végállomása pedig a metróépítés előrehaladtával egyre kijjebb került, először Népliget, majd végül Kőbánya-Kispest lett a végállomás. Eközben a közvetlen Dorottya utca-Ferihegy viszonylaton járó „Repülőtéri járat” két végállomása változatlan maradt, a minimális utasforgalom miatt azonban a hetvenes években a járat megszűnt.

A BKV egyik 255-öse a Cinkota Garázsban. A Repülőtéri járaton ilyen buszok jártak a megszüntetés elött (Forrás: ikarusdata.fw.hu)


A Malév kérésére azonban a járat 1981-től újraindult a BKV-tól átvett, és a Volánbusz műhelyében speciálisan átalakított első szériás Ikarus 260.00-ás buszokkal. Az átalakítás során a középső ajtót befalazták,  hátul speciális bőröndtartót építettek, valamint a kocsikat a távolsági buszokra jellemző papagájmintához hasonlóra festették.

Jól látszik a hátulra szerelt bőröndtartó (Forrás: ikarusdata.fw.hu)


Egy év múlva a Dorottya utca sétálóutcává alakítása miatt a buszok belső végállomása a Malév székház elől 100 méterrel odébb, az Engels téri buszpályaudvarra került. Az ex-BKV-s buszok egészen 1985-ig jártak a vonalon, ekkor érkezett meg a nyolc darab (BX 96-69 - 76), speciálisan erre a célra épített 260.32R típusú Ikarus busz.

A BU 30-02 hátulról. A kocsik a távolsági buszokra jellemző papagájszínt kapták, de függőleges csík nélkül (Fotók: ikarusdata.fw.hu)


A kocsik távolsági ülésekkel, valamint sötétített ablakokkal rendelkeztek. Egészen a járat 1989-es megszűnéséig a vonalon jártak, majd sárgára fényezve átkerültek a helyközi vonalakra, végül 2008 tájékán tűntek el a Volánbusz flottájából.

Az egyik ex-BKV-s kocsi, a BU 29-46 pihen az Engels téri végállomáson (Fotók:: Christian Kraut)


Kocsihiány miatt időnként IK256-osok is beugrottak a vonalra (Forrás: ikarusdata.fw.hu)


A repülőtéri járatra vásárolt IK 260.32R-ek egyik példánya az újonnan megnyílt 2-es terminálon (Forrás: Boros István gyűjteménye)


Az egyik volt repülőtéri 260.32R átfényezve, helyközi viszonylaton (fotó: Könözsi Gábor)


A járatot 1989 óta a repülőteret működtető LRI üzemelteti, háztól házig rendszerű midibuszokkal. Legközelebb  a Malév buszaival ismerkedünk meg, amelyek a terminál és a repülőgép között szállítják az utasokat.