csik

 

 

Kétszáz tonnányi maximális teherbírás, 1300 tonnás össztömeg: a Clark Ádám daru már csak látványában is szokatlan a Duna fővárosi szakaszán. Feladata a múlt század közepén elsüllyedt hajóroncsok, illetve a korábbi hídszerkezet acélpaneleinek kiemelése. Kedden 11 órakor kezdődtek meg az igen nagy körültekintést és szakértelmet igénylő munkálatok; a Duna igen zavaros, egy méternél kisebb látótávolsággal kecsegtető vízében búvárok igazították helyükre az acélkábeleket. Tudósítónk, Vörös Attila képriportja.

 

01
A Clark Ádám horgonyait a Margit híd budai oldalán, a szigethez nem messze rögzítették a fenékhez

 

05
A Margit hídon villamosozók számára szokatlan látványosság lehetett a jármű fölé tornyosuló citromsárga acélszörnyeteg

 

07
Az emelést hosszú órákig tartó előkészületek előzték meg

 

08
Búvárok készülődnek veszélyektől nem mentes feladatuk elvégzéséhez

 

09
Az első eredmények: a német csapatok által a negyvenes években felrobbantott Margit híd acélpanelei emelkednek ki a vízből

 

11
A búvároknak kis látótávolság mellett, sodrásban kellett fogást találniuk a roncson

 

12

 

14
A Margit híd budai oldalán hetek óta hajózási zárlat van érvényben, így a munkát tükörsima vízen lehetett végezni

 

15
A legkitartóbb érdeklődők egészen napnyugtáig követkették a roncsmentés mozzanatait
(fotók: Vörös Attila)