A bioüzemanyaggal történő repülés öt-hét éven belül mindennapi sztenderd eljárássá válhat – jósolja a néhány nappal ezelőtti sikeres Lufthansa-kísérlet után a légitársaság bioüzemanyag-felelőse.

Január 12-én először teljesített először ilyen üzemanyaggal járatot a német légitársaság az Egyesült Államokba. A Boeing 747-400-as negyven tonna biokerozinnal kelt át az óceánon, de előtte a Frankfurt–Hamburg vonalon naponta négyszer ingázó A321-es egyik hajtóműve dolgozott 50 százalékban kevert üzemanyaggal, júliustól december végéig.

(fotók: Lufthansa)

A Lufthansa biokerofőnöke, Joachim Buse szerint e kísérletek után a bioüzemanyagok használata immár nem technikai, csak gazdasági-kereskedelmi kérdés. A 321-es hajtóművét alaposan átvizsgálták, olyan volt, mintha új lenne – fogalmazott a szakértő. A bioüzemanyag használata tehát technológiai szempontból megoldottnak tekinthető, nem igényel semmiféle változtatást a repülőgépek üzemeltetésében.

Mostantól az a kérdés, hogy sikerül-e kellő mennyiségben megfelelő áron előállítani ezt a fajta kerozint. A biokerozin használatának elterjesztéséhez azonban Joachim Buse szerint elengedhetetlen lenne a kormányok támogatása: ugyan már vannak olyan gyártóhelyek, amelyek teljesítményére lehet alapozni, de a költségek és a bevételek dolgában be kellene segítenie az államnak, mert egyelőre a bioüzemanyag a konvencionálishoz képest két és félszer drágább.

Buse szerint a Lufthansa számára a kísérleti program 6,6 millió euróba került, amihez a berlini kormány két és fél millió euróval járult hozzá.