Régóta érzékelhető, ahogy az osztrák főváros egyre komolyabb lépéseket tesz a térségi légiközlekedési piacvezető pozíció megőrzésért az erős konkurenciával szemben – utóbbiba természetesen a dinamikusan növekvő forgalmat felmutató budapesti légikikötő is beletartozik.

Néhány napja jelentette be a Vienna International Airport, hogy belefog 563 millió dollár értékű bővítési és modernizálási programjába. A fő tételek: a 2-es terminál rekonstrukciója, egy új móló építése és a hármas terminál kiegészítése egy 70 ezer négyzetméteres épületrésszel.

A munkálatok 2023-ra kell, hogy befejeződjenek. A T2 a repülőtér legrégebbi épületeinek egyike, a hatvanas években emelték, az egyes és hármas terminálok közötti pozíciója mégis fontos szerepet jelent, itt lesz a repülőtér központi biztonsági ellenőrző pontja. A hármas terminál déli kiterjesztése („T3 Southern Enlargement”) pihenőket és lounge-okat foglal magába, illetve itt lesz a Schengenen kívüli forgalom központja.

Mint erről korábban beszámoltunk, megvannak a tervek a növekvő forgalom kezelése érdekében „airside” oldalon is, hosszas jogi viták után a Vienna International Airport megkapta a Legfelsőbb Közigazgatási Bíróság hozzájárulását a harmadik pálya építéséhez.

A bécsi légikikötő tavaly 27 millió utast indított és fogadott, 74 légitársaság használja, 71 ország 205 célállomása érhető el innen, az idei első félévben már 25 százalékkal volt erősebb a forgalom, mint a tavalyi hasonló időszakban. A dinamikus fejlődés egyik motorja, hogy a repülőtér vezetése néhány éve meghozta a döntést (más, korábban kizárólag a hagyományos légitársaságok kiszolgálásával foglalkozó nagy repterekhez, például Frankfurthoz hasonlóan), hogy beengedi a diszkontokat is. Tavaly ezek hozták Schwechat forgalmának már az egynegyedét: járatokat tart fenn a Eurowings, az easy, a Vueling, bázist létesített a repülőtéren a Wizz és a Level, valamint az egyre növekvő ütemben erősödő, részben Ryanair-tulajdonú Laudamotion is.

Bécs a Lufthansa-csoport egyik fontos bázisa, az Austrian Airlines nyilván épp az LCC-k erős nyomása közepette erősíti és modernizálja a maga flottáját a friss bejelentés szerint elsősorban keskenytörzsű gépekkel, amelyek hasonlóképp főleg Európán belüli vonalakon repülnek, ahogy a low-costok többsége is.

Augusztustól a légitársaság hat A320-ast állít forgalomba, négyet bérel az Aviation Capital Group lízingcégtől, mint a híradásból kiderül, egy brazil légitársaság használt gépeiről van szó, további két, ugyancsak használt A320-ast szállít le a CDB Aviation 2020-ban, még ezen kívül négy olyan Airbus-egyfolyosóst állít forgalomba az Austrian, amelynek forrásáról még nincs adat.

2021-re tehát a társaság az Airbus-flottáját harminchatról negyvenhatra emelné, a teljes flotta jelenleg nyolcvankét gép. A 320-asok elsősorban a Bombardier-utasszállítókat váltják: két Q400-ast már kisoroltak az állományból, idén még egy, 2020-ban kilenc, 2021-ben hat légcsavaros-gázturbinás példány hagyja el a gépparkot. Mindez történik annak jegyében, hogy amint a társaság vezérigazgatója, Andreas Otto fogalmazott, az Austrian „világos üzenetet küldjön a bécsi LCC-versenytársaknak. Megvédjük piaci pozíciónkat, elszántuk magunkat, hogy megharcoljunk a vásárlóinkért.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!