A megállapodással a felek a logisztikai csereforgalom volumenének növelését kívánják elősegíteni. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint a megállapodás eredményeként, már rövidtávon a jelenlegi sokszorosára nőhet a vasúton, két irányból az országba érkező kínai konténerforgalom, amelynek egyre nagyobb része léphet Magyarországon keresztül az Európai Unió területére.

A logisztikai együttműködési megállapodásokat kínai részről a Pekingtől mintegy 900 kilométerre, délnyugatra fekvő, nyolcmilliós Hszian városában található Hszian Nemzetközi Szárazföldi Kikötő Befektetési és Fejlesztési Vállalat, magyar oldalról pedig az MLSZKSZ, a Ghibli Szállítmányozási Kft., a Mahart Container Center Kft. és a Záhony-Port Zrt. írta alá.

A megállapodás keretében – amelynek célja a két ország közötti logisztikai forgalom volumenének növelése és a szakmai kooperáció elősegítése – kínai befektető cég és a magyar felek gyakorlati lépésekkel igyekeznek segítséget nyújtani egymásnak a logisztikai együttműködés fejlesztésére, valamint létrehoznak egy üzleti információmegosztási mechanizmust és népszerűsítik egymást a hivatalos kommunikációban. Az aláírók abban is megállapodtak, hogy segítik az üzleti utak, a delegációk rendszeres látogatásainak szervezését, amelyek során logisztikai promóciós eseményeket tartanak egymásnak, a területben rejlő lehetőségek jobb kiaknázása érdekében.

Az MLSZKSZ augusztusban számolt be arról, hogy három magyar cég közreműködésével elindult a kínai–magyar konténeres irányvonati forgalom – addigra közel negyven vonat és mintegy 1 400 konténer érkezett három útvonalon hazánkba. A szövetség szerint reális esély van arra, hogy a Kínából az Európai Unióba áramló áruforgalom jelentős részét regionális logisztikai központként Magyarország ossza szét a kelet-európai térségbe.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!