Stratégiai együttműködés a debreceni Xanga és a GYSEV között

MTI/iho   ·   2014.11.23. 11:28

Elmondták: a január közepétől Debrecenből induló menetrendszerű konténerszállító irányvonatok a törökbálinti és a bécsi terminálokon keresztül jelentenek majd közvetlen logisztikai kapcsolatot a tengeri kikötők és Kelet-Magyarország között.

Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerint egész Magyarország profitál abból, hogy közvetlen tengeri kapcsolat létesül az ország egyetlen vasúti kapcsolattal rendelkező nemzetközi repülőtere és Európa legjelentősebb kikötői – Koper, Rijeka, Hamburg, Bremerhaven és Rotterdam – között.

– A gazdaság két erős szereplője, a Xanga és a GYSEV Cargo együttműködése hozzájárulhat a kelet-magyarországi vállalkozások és befektetők versenyképességének javulásához, a térségbeli újabb fejlesztésekhez, amit örömmel fog támogatni a magyar kormány – tette hozzá az államtitkár.

Megjegyezte, hogy a mostani fejlesztések megvalósításában szerephez jut az állami tőke is, mivel a Xanga csoport többségi tulajdona mellett a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. a közelmúltban megvalósított befektetésével 38 százalékos tulajdonrészt szerzett a debreceni konténerterminált működtető SAIGO Logistic Kft.-ben.

Papp László, Debrecen polgármestere hosszan tartó repülőtér-fejlesztési folyamat mérföldkövének nevezte a konténerátrakó létrejöttét és az irányvonatok januári elindítását.

Emlékeztetett arra, hogy korábban a tulajdonos önkormányzat 4–4,5 milliárd forintot költött a repülőtér fejlesztésére, majd a Xanga cégcsoport – amelynek üzemeltetésre átadta a repülőteret az önkormányzat –, további 4 milliárdot fordított eddig beruházásokra. Fontos lehetőségnek nevezte a térségnek, hogy irányvonatok elindításával Debrecen tengeri kijárattal fog rendelkezni, ami jótékony hatással lesz a repülőtér melletti déli ipari park fejlesztésére is.

Herdon István szerint a térségbeli gyárak, vállalatok versenyképes, környezetbarát és gyors megoldással érhetik el az alapanyagokat, illetve szállíthatják exporttermékeiket hajóval a világ bármely tájára Debrecenből.

Firbás György, a SAIGO Kft. kereskedelmi igazgatója elmondta: a Debrecenből induló és oda érkező irányvonatok közlekedtetését a GYSEV Cargo Zrt. végzi majd, a bécsi WienCont, valamint az IntegRail Rt. által üzemeltetett törökbálinti konténer terminálokon keresztül. Az áruszállításhoz szükséges tengeri konténereket a francia tulajdonú Touax csoport, a logisztikai kiszolgáláshoz szükséges emelő gépeket és berendezéseket pedig az ausztriai Zeiss Forkliftcenter biztosítja.

A januártól menetrend szerint közlekedő, ötszáz méter hosszú, egyszerre hetvennégy normál méretű konténert szállító irányvonatok képesek lesznek kiszolgálni Miskolc, Nyíregyháza, Tiszaújváros, Mátészalka és Békéscsaba vonzáskörzetét, valamint a romániai Partiumot is az erdélyi Kolozsvárig – ismertette a kereskedelmi igazgató.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek