Stratégiai megállapodást kötött a kormány és a ZF Hungária Kft.

iho   ·   2014.07.22. 16:29

A német tulajdonú ZF Hungária Kft. 1996-ban kezdte meg működését Egerben. Az anyavállalat, a németországi székhelyű ZF Friedrichshafen AG 2013-ban a világ legnagyobb gépjárműipari beszállítóinak rangsorában a 9. helyet foglalta el.  A ZF Hungária Kft. termékköre a haszongépjárművek részére előállított 5 és 6 sebességes manuális és automatizált sebességváltó. Termékeit három piaci szegmensben értékesíti: teherautók, buszok és kis haszonjárművek részére. A tavalyi évben összesen mintegy 110 ezer darab sebességváltót adtak el. Legjelentősebb vevői közé tartozik az Iveco, a Renault, a Hyundai, a KIA, a Leyland, a MAN, a Neoplan, a Nissan, a Volkswagen vagy éppen a Volvo. A ZF Hungária Kft. az egri térség legnagyobb foglalkoztatója, mintegy 844 fős állománnyal rendelkezik.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter-helyettes a megállapodást kapcsán úgy fogalmazott: „A magyar autóipar kirobbanó formáját az adja, hogy a világ legnagyobb autóipari vállalatai folyamatosan beruházásokat hajtanak végre Magyarországon.”

A német tulajdonosi háttérrel rendelkező vállalat a kezdetektől nagy hangsúlyt fektet a magyarországi beszállítói háttér kiépítésére. 2013-ban a teljes beszerzési volumen 45 százaléka már hazai beszállítóktól származott. Stratégiai KKV-partnereik között jelenleg 11 magyar beszállító található, akik összesen közel 1500 főt foglalkoztatnak.  Az egyik ilyen partner a 16 éve alapított Kovács Kft., mely árbevételének 72%-át a ZF-nek gyártott alkatrészek teszik ki. A ZF-fel szorosan együttműködő Kovács Kft. állománya megtizenháromszorozódott, mostanra elérte a 420 főt.

„Több mint 18 éve termelünk Magyarországon a világpiac számára, a cég sikerességében nagy szerepet játszik a magyar kollégák motiváltsága, szakképzettsége, a munkájuk tökéletes pontossága és kiváló minősége” – tette hozzá Markus Schleier, a ZF Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

A Magyar Kormány és a ZF Hungária Kft. között a Parlamentben kedden aláírt stratégiai együttműködési megállapodásban a ZF Hungária Kft. a hazai beszállítói kör további bővítésének szándékát is megerősíti. A megállapodás kiemelt területei még a k+f tevékenységen alapuló gyártásfejlesztés, a foglalkoztatás bővítése, és a szakképzési rendszer fejlesztése.

Őszi Csilla, a ZF Hungária Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: „A cég egyik legfontosabb feladata a magyarországi beszállítói háttér kialakítása, és folyamatos bővítése. A mai megállapodással még közelebb kerülhetünk célunk eléréséhez.”

A ZF Hungária Kft. alapítása óta közel 45 milliárd forintot ruházott be Egerben, a Kormány stratégiai partnereként azonban még tovább nőhet a ZF beruházási hajlandósága.


A vállalat közel húsz éves működése során megteremtette a vállalatcsoporton belül is azt a bizalmat, ami a további fejlesztési és gyártási projektek megalapozásához nélkülözhetetlen. A befektetések, a munkatársak képzése, az utánpótlás biztosítása a szakmunkás képzéssel és egyetemi együttműködésekkel, a magyarországi beszállítói háttér kiépítése és bővítése, a fejlesztőrészleg és az informatikai központ létrehozása, a többszörös magyar bajnok egri vízilabda csapat folyamatos támogatása mind a hosszú távú elkötelezettség bizonyítéka.

Az elmúlt években folyamatosan bővült a cég gyártókapacitása, valamint a technológiai színvonalat is következetesen emelték. Az elmúlt 5 év beruházásainak értéke eléri a 75 millió eurót, a cégalapítástól számított összértéke pedig meghaladja a 145 millió eurót.

A ZF Hungária Kft. manuális és automatizált sebességváltókat gyárt, amelyeket buszokba, teherautókba és kis haszonjárművekbe építenek be. Valamennyi Egerben gyártott váltó új fejlesztésű termék, amely megfelel a legmodernebb technológiai és környezetvédelmi előírásoknak. Az éves termelési volumen 2013-ban 110 ezer darab sebességváltó volt, az alapítástól számított teljes termelési volumen pedig 2012-ben már meghaladta az 1 millió darabot. Termékeikkel a teljes exportpiacot elérik. Legjelentősebb vevőik között van a MAN, a Volvo, a Renault, az Iveco, a Volkswagen, a Leyland, a Nissan, a KIA, a Neoplan, valamint a Hyundai is.

A ZF csoport mindezek mellett saját fejlesztő és teszt központtal rendelkezik, ahol jelenleg 40 mérnök dolgozik kutatási-fejlesztési feladatokon. Az elmúlt évek legjelentősebb projektjei közé tartoznak a Renault Master, Iveco Daily, Nissan Safari és VW Amarok váltók vevői applikációs fejlesztései.

A vállalatot 1996-ban alapították és azóta is nyereséges, üzemi eredménye az árbevétel 4-5 százaléka között mozog. A megtermelt nyereség jelentős része Magyarországon marad a termelés bővítésére, és a jövőbeli beruházások finanszírozására. A ZF Hungária Kft. Eger város legnagyobb adófizetője, az elmúlt öt évben befizetett iparűzési adó összege eléri 1,6 milliárd forintot.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek