Az új hajó, a Stena Estrid, első az új E-Flexer osztály három tervezett egysége közül. A RoPax-komphajó (a rövidítés nagy ro-ro fedélzetet és limiltált személyszállítási kapacitást jelöl) 2020 elején fog szolgálatba állni a Dublin-Holyhead útvonalon, az Ír-tengeren. A hajót tegnap bocsátották vízre – Kínában.

215 méteres hosszával, ezerfős utaskapacitásával és 120 személygépkocsis szállítóképességgel a Stena-Line legújabb hajógenerációja minden eddig szokásos RoPax-sztenderdet felülmúl. A társaság új kompépítési programja egyben aláhúzza azt a szándékot, hogy a Stena jövőbeli terjeszkedési terepe az Ír-tenger, itt várhatóak az új fejlesztések, és a társaságnak erős a hite abban, hogy ebben a régióban növekedni fog a forgalom. Nézzük meg majd mindezt a Brexit fényében – ha lesz olyan!

E hajó mellett a Stena két további E-Flexer RoPax-komphajót is megrendelt a kínai Santung tartománybeli Avic-Weihai hajógyárnál. Ezek valamivel nagyobbak lesznek, mint a most vízre bocsátott jármű, 240 méteres hosszal és 1200 utassal fogják szelni a habokat, de csak 2022-től. Ha minden igaz, Belfast és Liverpool között.

A vízrebocsátás pillanatai (forrás: worldmaritimenews.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!