Több ütemben, több szakaszon zajlott és zajlik jelenleg is a 21-es számú főút fejlesztése:

közlekedhetnek az autósok.

(fotók: NIF Zrt.)

Tavaly júniusban indult el a Nógrád IV. szakasz, Tar és Mátraverebély, valamint a Nógrád V. szakasz, Mátraverebély és Bátonyterenye közötti újabb 11,3 kilométer hosszú út négynyomúsítása is. A kivitelezés várhatóan 2019 tavaszán fejeződhet be.

Négyes

Tar és Mátraverebély térségében a közműépítési munkák hátralévő feladatait végzi a kivitelező. A földmű- és vízépítési elemek építése több szakaszon folyamatosan zajlik, a tari bekötőút után, a 21-es bal főpályáján, közel egy kilométeren elkészült a pályaszerkezet az aszfalt kötőréteg szintjéig. A sámsonházi, különszintű csomópont műtárgyának pályalemeze és kiemelt szegélyei elkészültek. Folyamatban van a szakasz elején lévő műtárgy és a sámsonházi csomópont gyalogos aluljárójának építése. A Tar felé vezető úton épülő műtárgy cölöpalapozása és a 21-es főpályán épülő vadátjáró bal oldali hídfője elkészült. Mátraverebélyen a két gyalogos-aluljáró építése a közműkiváltások befejezését követően hamarosan folytatódik.

A forgalom jelenleg a meglévő 21-es úton halad 60 kilométer/órás sebességkorlátozás mellett, egyes lokális kiegészítő korlátozásokkal, azt a későbbiekben több forgalomtechnikai alütemben terelik majd át az elkészült új pályára, ezután kezdődhet meg a régi 21-es út pályaszerkezetének bontása és újjáépítése.

Ötös

Bátonyterenye térségében Bátonyterenye és Vizslás települések között a külterületi szakaszon a forgalom átterelése az új bal pályájára áprilisban megtörtént 60 kilométer per órás sebességkorlátozás mellett. Ezzel együtt megkezdődött a korábbi főúti burkolat bontása, és átépítése (későbbi jobb pálya).

Hatvan felé külterületen az új bal pálya kilencven százalékban elkészült, erre június közepéig több ütemben, szakaszosan terelik át a forgalmat sebességkorlátozás mellett, és megkezdődik a jobb pálya bontása is. A Bükk-völgyi-patak feletti főúti híd építése kapcsán terelőút épül, melyet június második felétől használ majd a gépjárműforgalom.

Bátonyterenye belterületén a közműépítési munkák nagyrészt befejeződtek. Jelenleg az útpálya aszfaltozása, a csomópontok átépítése, és a közvilágítás kiépítése zajlik 30-as sebességkorlátozás mellett. A csomópontokat június közepétől fokozatosan visszaadják a forgalomnak, és június végéig két ütemben a megépült új bal pályára is átterelik a forgalmat. Ezen időszak alatt többször kell számítani a gyalogátkelőhelyek és a buszmegállók ideiglenes áthelyezésére, valamint a keresztező utak forgalmának átmeneti korlátozására.

A 21-es főút öt szakaszát összesen 26,1 kilométeren négynyomúsítják. A beruházás teljes befejezése után rövidül a menetidő az M3 és Salgótarján között, az új csomópontoknak is köszönhetően jóval biztonságosabb lesz a közlekedés.

A kivitelező a Nógrád IV. szakasznál a Swietelsky Magyarország Kft. – HE-DO Kft. – KM Építő Kft., mint közös ajánlattevő, a Nógrád V. szakasz építését a HE-DO – Swietelsky – KM Építő, mint közös ajánlattevő végzi. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg uniós és hazai forrás felhasználásával.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!