A metrópótlás körüli kutyakomédia szinte már követhetetlen, de a legutolsó hírek szerint a BKV végül se lengyel Solarist, se magyar PKD Modulót nem vesz, helyette megkezdték az Ikarus 280 és 435 típusú csuklósok rendbetételét, hogy legyen mit kiadni, ha elérkezik a metró felújításának ideje.

Emellett a Volánbusz még tavaly októberben közbeszerzési eljárást írt ki 180 BKK specifikus városi csuklósbusz megvásárlására, és a honlapukra feltöltött pdf szerint január 16-án alá is írták a szerződést a nyertes Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft-vel. A kész buszok vételára 85,4 millió forint járművenként, ez alacsonyabb, mint a BKV PKD tenderére tett ajánlat, azokat ráadásul a BKV-nak még össze is kellett volna szerelni saját költségen (igaz, a szállítandó pótalkatrészek árában, mennyiségében lehetnek eltérések).

Most akkor lesznek vagy nem lesznek Modulók?! – Ez itt a kérdés! A képre kattintva galéria nyílik (archív fotók: MTI/Máthé Zoltán)

Ez eddig szép és jó, végre (ismét) magyar buszok érkeznek a fővárosba, gondolhatja az átlagpolgár, csakhogy a szerződés szállításra vonatkozó része elég érdekes: 210 napon belül az összes buszt át kellene adni. Ez rendkívül rövid határidő, még a nagy gyárak se tudnák bevállalni, így felmerül a kérdés, hogy – a közben osztrák és cseh többségi tulajdonba került – kis hazai cég ezt hogyan tudja majd teljesíteni?

A legutolsó hírek szerint ráadásul a gyár az alkalmazottai nagy részét kénytelen volt elküldeni, több beszállítójának is tartozik, illetve a késedelmes szállítás miatt a BKV-nak kötbért kellene fizetnie.

Kíváncsian várjuk a folytatást.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!