Szélessáv a Lufthansa 320-asokon

iho   ·   2016.06.29. 10:00

Idén októberben szállnak fel a Lufthansa első rövid- és közepes távolságú járatai, amelyeken már szélessávú fedélzeti internetszolgáltatást vehetnek igénybe az utasok. A légitársaság előreláthatólag 2018 közepéig fejezi be az innovatív technológia kiépítését a teljes Lufthansa Airbus 320-as flottán – írja a légitársaság közleménye.

A Lufthansa Technik első európai repülőgépjavító- és karbantartó vállalatként megkapta az EASA-tól a szükséges kiegészítő típusbizonyítványt (STC), amely szükséges a Ka-sávszélességű antennák kiépítéséhez a teljes A320-as családon, így az A319, A320 és A321-es típusokon. Az STC azt igazolja, hogy a repülőgépeken elvégzett utólagos hardver- és szoftvermódosítások követik az EASA előírásait, és a repülőgépek továbbra is közlekedhetnek.

Az első gépet június közepén szerelték fel a szükséges berendezésekkel, a most következő tesztelés során pedig a rendszer megbízhatóságát és stabilitását fogják ellenőrizni. A Lufthansa utasai előreláthatólag októbertől vehetik igénybe a fedélzeti internetet, míg a Lufthansa Csoport többi légitársasága később vezeti be a szolgáltatást.

A Lufthansa és technológiai partnere, az Inmarsat szolgáltatása az Inmarsat Global Xpress legmodernebb szélessávú műholdas technológián alapul (Ka-sávszélesség), és zökkenőmentes, megbízható lefedettséget biztosít minden rövid- és közepes távolságú járaton. Az utasok wifis kapcsolatot létesíthetnek a fedélzeten mobileszközük segítségével. A szolgáltatással nem csupán az e-mailek lesznek elérhetők, hanem számos alkalmazás is, illetve a felhasználók akár streamingelhetnek is. A későbbiek során az utasoknak ezenkívül SMS küldésre és fogadásra, illetve amennyiben előfizetői szerződésük lehetővé teszi, adatszinkronizálásra is lehetőségük lesz.

Valamennyi szükséges rendszert és elemet a Lufthansa Technik fog felszerelni a repülőgépekbe, amely vállalat már kiterjedt tapasztalatokkal rendelkezik a gépek átalakításának területén. A munka nem csupán a beszerelést foglalja magában, hanem valamennyi légügyi és engedélyezési eljárásban előírt módosítást is. A beépített komponenseket a kabin infrastruktúrájába integrálták úgy, hogy azok az utasok számára szinte észrevehetetlenek, a személyzet pedig könnyen tudja kezelni a berendezéseket. A szükséges módosítások mintegy négy nap alatt, vagy a gépeknek előírt karbantartási munkálatok folyamán elvégezhetők.

A fedélzeti internethez szükséges infrastruktúrát – a hálózati komponenseket és az utasok számára a FlyNet weboldalat – a Lufthansa Systems biztosítja. A Lufthansa Systems és a Lufthansa Technik mindezeken felül egy olyan hosszú távú partnerséget alakít ki, amely más légitársaságoknak is lehetővé teszi a modern informatikai platform, a BoardConnect igénybevételét, amely a szélessávú internet biztosítása mellett számtalan más célra is igénybe vehető. A Lufthansa Csoport és a jövőbeni egyéb ügyfelek egyaránt élvezhetik a két cég közötti partnerség előnyeit, a kiegészítő szolgáltatásokat és az alacsonyabb kockázatokat.

A Lufthansa volt a világon az első olyan légitársaság, amelynek menetrend szerinti járatán szélessávú internetkapcsolat volt elérhető. Az első ilyen repülőgép 2003. január 15-én szállt fel. A megbízható internetszolgáltatást – jóllehet rendkívüli népszerűségre tett szert az utasok körében – 2006-ban a légitársaság megszüntette azt, mivel a szükséges műholdak már nem voltak használatban. 2010 decemberében ismét a Lufthansa volt az első légitársaság, amely internetes kapcsolatot biztosított interkontinentális járatain. A FlyNet® névre keresztelt megoldás az idei év kezdetétől már a Lufthansa mind a 106 nagy távolságú járatán elérhető, és a légitársaság rendelkezik a világ legnagyobb, internetkapcsolatot elérhetővé tevő nagy távolságú repülőgépflottájával.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.