A személykocsikat és a teherkocsit a QuaBLA-modell tulajdonosa, Börcs László szakkommentálásával mutatjuk be, amelyet a társaság legfrissebb hírlevelében is elolvashatnak.

IC 1. – A prototípusok

(fotók: QuaBLA-hírlevél)

„Régóta dédelgetett álmom, hogy az első generációs IC-kocsikat elkészítsem. A tavalyi előrendeléses hagyományos »poznani« kocsik után, íme az IC-változat, első-, valamint másodosztályú kivitelben. A prototípusok egy törzsvásárlónk gyűjteményét gazdagítják.

Az első ilyen vonat 1991. június 2-án állt forgalomba, Budapest–Miskolc vonalon.

„Élőben” abban a bizonyos vonatban

  • Pályaszám: 50 55 19-37 002-5 Ao, korszak: V.
  • Pályaszám: 50 55 20-37 014-7 Bko, korszak: V.
  • Pályaszám: 50 55 20-37 015-4 Bko, korszak: V.

A modelleket kizárólag csak telefonos előrendelés formájában jelentetjük meg. Előrendelési határidő: 2017. március 16. További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben álluk rendelkezésükre.

Az örök klasszikus 3. – Az elfelejtett kocsitípus

Tatabánya vasútállomáson tehénbőgésre lettem figyelmes, persze ez nem ma történt, hanem 1990-ben. Fényképezőgép sajnos nem volt nálam, de pár nap múlva a kocsit visszaútban lefotóztam. Számomra azért volt érdekes a hagyományos Ggs típusnak kinéző kocsi, mivel az oldalfalon Hs sorozat szerepelt. Addig nem tudtam, hogy ilyen típusú állatszállító teherkocsi is van a MÁV állagában.

Tatabánya, 1990.

Sokak örömére a sorozat folytatásaként elkészítettük a modellváltozatot az eredeti kivitelnek megfelelően. A tetőre hosszanti bordákat applikáltunk, melyen a bal szélen lévő erősítést is megjelenítettük. Természetesen a típusra jellemző feljárólépcsőt sem felejtettük ki, ezt műgyantából oldottuk meg. A kocsi sarkain lévő komphorgok 0,2 milliméteres maratással készültek.

A Hs-kocsi ajtaján, „ömlesztett áruk berakása tilos!” felirat olvasható

 

A hagyományos változatok

A sorozatot hagyományos kivitelű, Ggs kocsikkal folytatjuk, mindjárt két korszaknak megfelelően. Az ötödik korszakos modellt a feliratozástól eltekintve, a Hs kocsinak megfelelő szerkezeti alakításokkal láttuk el.

A negyedi korszak kedvelői az eredeti, feljárólépcsős változatnak örülhetnek. Természetesen ezen a kocsin is átépítettük az ajtót, a modell komphorgot kapott. A tető viszont nem hosszanti, hanem függőleges bordázatú.

Valamennyi kocsin az ütközők szárát is megtamponáltuk.

  • Katalógusszám: 32932, pályaszám: 02 55 147 3610-4, korszak: IV.
  • Katalógusszám: 31376, pályaszám: 22 55 148 3690-0, korszak: V.
  • Katalógusszám: 31377, pályaszám: 22 55 210 0248-8, korszak: V.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

A személykocsikat és a teherkocsit a QuaBLA-modell tulajdonosa, Börcs László szakkommentálásával mutatjuk be, amelyet a társaság legfrissebb hírlevelében is elolvashatnak.

IC 1. – A prototípusok

Régóta dédelgetett álmom, hogy az első generációs IC-kocsikat elkészítsem. A tavalyi előrendeléses hagyományos »poznani« kocsik után, íme az IC-változat, első-, valamint másodosztályú kivitelben. A prototípusok egy törzsvásárlónk gyűjteményét gazdagítják.

Az első ilyen vonat 1991. június 2-án állt forgalomba, Budapest – Miskolc közötti viszonylatban.

Pályaszám: 50 55 19-37 002-5 Ao, korszak: V.

Pályaszám: 50 55 20-37 014-7 Bko, korszak: V.

Pályaszám: 50 55 20-37 015-4 Bko, korszak: V.

A modelleket kizárólag csak telefonos előrendelés formájában jelentetjük meg. Előrendelési határidő: 2017. március 16. További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben álluk rendelkezésükre.

Az örök klasszikus 3. – Az elfelejtett kocsitípus

Tatabánya vasútállomáson tehénbőgésre lettem figyelmes, persze ez nem ma történt, hanem 1990-ben. Fényképezőgép sajnos nem volt nálam, de pár nap múlva a kocsit visszaútban lefotóztam. Számomra azért volt érdekes a hagyományos Ggs típusnak kinéző kocsi, mivel az oldalfalon Hs sorozat szerepelt. Addig nem tudtam, hogy ilyen típusú állatszállító teherkocsi is van a MÁV állagában.

Sokak örömére a sorozat folytatásaként elkészítettük a modellváltozatot az eredeti kivitelnek megfelelően. A tetőre hosszanti bordákat applikáltunk, melyen a bal szélen lévő erősítést is megjelenítettük. Természetesen a típusra jellemző feljárólépcsőt sem felejtettük ki, ezt műgyantából oldottuk meg. A kocsi sarkain lévő komphorgok 0,2 milliméteres maratással készültek.

A hagyományos változatok

A sorozatot hagyományos kivitelű, Ggs kocsikkal folytatjuk, mindjárt két korszaknak megfelelően. Az ötödik korszakos modellt a feliratozástól eltekintve, a Hs kocsinak megfelelő szerkezeti alakításokkal láttuk el.

A negyedi korszak kedvelői az eredeti, feljárólépcsős változatnak örülhetnek.

Természetesen ezen a kocsin is átépítettük az ajtót, a modell komphorgot kapott. A tető viszont nem hosszanti, hanem függőleges bordázatú.

Valamennyi kocsin az ütközők szárát is megtamponáltuk.

Katalógusszám: 32932, pályaszám: 02 55 147 3610-4, korszak: IV.

Katalógusszám: 31376, pályaszám: 22 55 148 3690-0, korszak: V.

Katalógusszám: 31377, pályaszám: 22 55 210 0248-8, korszak: V.”