Szerencsés orra bukás Írországban

iho/repülés   ·   2011.07.17. 19:36

Az EI-SLM lajstromjelű gépple a társaság az  Aer Lingus EI3607-es, Manchester-Shannon járatát teljesítette. A gépen a négy főnyi személyzet mellett 21 utas  tartózkodott, mindannyian sértetlenül távozhattak a repülőgépből.
A gép Shannon 24-es pályájára szállt le másodszori megközelítés után, turbulens levegőben, helyi idő szerint 10:21-kor. A torony figyelmeztette a gépet, hogy a pálya érkezési pontján turbulencia várható.
A gép eseménymentesen földet ért, majd lassított s az A gurulóútra fordult. Eközben az orrfutó összecsukódott, így a gép orra bukva csúszott tovább és állt meg a gurulóúton, miközben a gép orra balra kicsúszott a fűre. A repülőgép orr-része és a jobb oldali hajtómű légcsavarja szenvedett sérüléseket.

A sérült gép mentés közben (fotó: airliners.net)

Más értesülések szerint a gép a turbulens levegő miatt már orrfutóra érkezett és az nem bírta az erőbehatást, összecsuklott, így a gép több száz méter csúszás után állt meg az A gurulóút elején.
Szintén újabb értesülés szerint a gép az első megközelítés és leszállás közben elveszítette az orrfutó egyik kerekét, így a második leszállást már sérült futóművel hajtotta végre.
A repülőgép még a pálya biztonsági zónájában, a gurulóút legelején állt meg, így a repülőteret a gép műszaki mentésének végéig lezárták. A pálya nem sérült.
A gép utasait lépcső segítségével szállították ki a gépből, majd autóbuszokkal az épületbe vitték.

Vontatva távozott az ATR a helyszínről (fotó: boerds.ie)

Kapcsolódó hírek

Repülés Repülésbiztonság

Leáll a Boeing rentoni üzeme

iho/repülés   ·   2024.01.25. 15:00

Szokatlanul őszinte és világos útmutatást adott az FAA, az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala a Boeingnek arról, az utóbbi idők fejleményei után mi a teendője – a repülőgépgyártó hosszú rehabilitációs folyamat előtt áll.