Szeresd jobban az utast, jobb lesz az eredmény!

iho   ·   2015.03.05. 08:45
cimba

A Ryanair vezérigazgatója, az utasokat és azok igényeit korábban olykor kifejezetten lekezelő Michael O’Leary bejelentette, az „Always Getting Better”-kampány, amelynek lényege, hogy a diszkont cég jobban odafigyel az utasok igényeire, 2014-ben öt százalékos emelkedést hozott a gépkihasználásban és tiezengy százaléknyi pluszt az utasok számában.

Tavaly a cég mintegy 90 millió utast szállított, és a további utasszám-növekedés jegyében újabb változásokat jelentett be, például új kabinberendezést, amelyben már nem dominál az a bizonyos, sokakat irritáló rikító sárga szín, az új, keskeny kiképzésű ülések pedig több lábhelyet nyújtanak.

A légitársaság ugyanakkor fontolóra vesz „bármilyen ajánlatot”, ami az Aer Lingus ír hálózati légitársaságban meglévő harminc százaléknyi tulajdonrésze eladására vonatkozik. A potenciális vevő a British Airwayst is magába foglaló IAG csoport lenne, amely legutóbbi hírek szerint hajlandó lenne 1 milliárd 350 millió eurót is rászánni az ír nemzeti társaság megvásárlására, de ehhez szükséges a Ryanair hozzájárulása is. A diszkont cég engedékenysége feltehetően azzal magyarázható, hogy a Ryanair számára immár reménytelen, hogy ő maga szerezze meg az Aer Lingus teljes vagy többségi tulajdonrészét, ezt ugyanis az uniós versenyszabályok értelmében többször leblokkolta az Európai Bizottság.

Ami magát az IAG-ot illeti: a BA, az Iberia és a Vueling csoportja ugyancsak pozitív eredményjelentést tett közzé, a nettó profit egymilliárd euró fölé emelkedett, a forgalom nyolc százalékos növekedése mellett, és némiképp növekedett a csoport átlagos load factora is. A siker egyik összetevője a diszkont Vueling sikeres működése, de ami még fontosabb változás, sikeresen halad a British hálózati átalakítása és flottaváltása, például az A380-asok és a 787-esek belépésével.

Végül döntő a spanyol nemzeti légitársaság magára találása, a 2013-as 166 milliós üzemi veszteség helyett az 50 milliós tavalyi üzemi nyereség. Az Iberia korábban az IAG kifejezetten gyengélkedő, veszteséges pillérének számított, de a kemény átalakítási folyamat a jelek szerint sikerre vezetett, ráadásul az elmúlt évben már nem voltak a korábbiakhoz hasonló sztrájkok, a repülőszemélyzetek elismerték, hogy a rövidebb járatok diszkont hálózatba való kiszervezése olyan elkerülhetetlen folyamat, amellyel megmenthető a légitársaság.

Az átalakulás egyik jele, hogy az Iberia felgyorsítja a flottaváltást is. A légitársaság sikeres tárgyalásokat folytatott az Airbus vezetésével, így korábban jut nyolc kéthajtóműves A330-200-ashoz, ami azt jelenti, gyorsabban sorolhatja ki a gépparkból a sokkal kevésbé gazdaságos, már gyártásban sem lévő négyhajtóműves A340-300-asait. A nagyobb kéthajtóműves A330-300-asok  – ugyancsak nyolc gép – már tavaly és tavalyelőtt szolgálatba állhattak, ugyanakkor némiképp kitolódik a (megintcsak nyolc) megrendelt A350-900-as leszállítása. A megmaradt hosszú törzsű 340-600-asok viszont új kabinbelsőt kapnak, az economy osztályon nagyobb lábtérrel, a prémium-osztályokon ággyá alakítható ülésekkel.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek