Nem sikerült eladni őket, ezért részegységenként, illetve alkatrészenként hasznosítják a tíz éve forgalomba állított első két példányát az európai óriásgépnek. Mint korábban beszámoltunk róla, a Singapore Airlines üzemeltetésében dolgozó kétszintes A380-asokat a légitársaság, egyébként az eddigi terveknek megfelelően, év elején visszaszolgáltatta a lízingcégnek, miközben a SIA új példányokat vár leszállításra, amelyek majd az első négy Superjumbo helyére lépnek. A nagy kérdés azonban az volt, hogy az immár fehérre festett első két gépnek hogyan alakul a sorsa.

Az idén januárban a dél-franciaországi Tarbes-Lourdes-Pyréenés repülőterére érkezett óriásoknak természetesen az lett volna az ideális történetük, hogy egy másik légitársaság színeiben repülnek tovább. Szó volt arról, hogy a British Airways bővíti velük az A380-as flottáját, a tulajdonos bérbeadó, a Dr. Peters Group közleményében konkrétan említi is, hogy tervezték a gépek ismételt forgalomba állítását a brit nemzeti légitársaság színeiben.

Hogy a „hosszú és intenzív tárgyalások”, amelyeket az Iran Air-rel, a BA-val, a Hi Fly nevű és „más légitársaságokkal” folytattak, miért nem vezettek eredményre, arról konkrétumokat nem hoztak nyilvánosságra. Amit lehet tudni: ezek a legelső sorozatgyártású gépek még nehezebbek, és sok technikai részletben eltérőek is a később összeszerelt gépeknél, márpedig a légitársaságok közti verseny azóta csak még keményebbé vált, és egy valamivel gazdaságtalanabb üzemű példány megvétele még akkor is kérdéses a légicégeknek. Ha valamelyiknek szüksége is lenne az A380-as hatalmas kapacitására, ehhez új gép vásárlásával olcsóbban jutnának hozzá. Ugyanakkor használt példányok beállításával is hatalmas költségeket kell, pláne addig nem használt típus esetében, rászánnia a felhasználónak, kiképzésben, az üzemeltetési háttér kialakításában.

Az új, listaáron már 465 millió dollárba kerülő óriásgépek másodlagos piaca tehát egyelőre egy géppel indult be korábban a Hi Fly számára, ez végülis jó hír az Airbusnak, annak ellenére, hogy a használt, olcsóbb gépek az új gyártásúak konkurenciái is lehetnének. Az viszont, hogy a  2007 végén, 2008 elején forgalomba állt, relatíve tehát fiatal óriásgépek szétbontva hasznosulnak, nem igazán jó propaganda a típus mellett, amelyet szintén az év elején az Emirates váratlanul bejelentett utánrendelése mentett meg a gyártósor fokozatos leállításáról.

(fotó: airlinerwatch.com)

A Dr. Peters Group közlése szerint a most leadott gépeket a VAS Aero Services, az ebben a szektorban az egyik legismertebb, legnagyobb, amerikai cég bontja szét, a használható részegységek és alkatrészek iránt erős a kereslet, a négy RR Trent 900-as hajtómű már visszakerült a gyártóhoz, 2019-re lehet majd eladni a segédhajtóművet és a futóműveket, mindebből összesen 45 millió dollárnyi bevétellel számol a hasznosító vállalat.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!