A szépnevű Wasserstraßen- und Schifffahrtsamt Koblenz (WSA Koblenz), azaz a koblenzi székhelyű Víziútügyi és Hajózási Hivatal szokatlan vízijármű megépítésével bízta meg a holland Damen Shipyards Group-ot: egy búvárharang-hordozó hajóra vágyik a hivatal, mely a Rajnán teljesítene szolgálatot. Elődje is van, az 1963-ban épült Carl Straat, de őt már ideje nyugdíjazni.

TGS, azaz Taucherglockenschiff, azaz búvárharanghajó, azaz BHH (forrás: wsa.de)

Elődje ötvenkét méterével szemben az új hajó hatvankilenc méter hosszú lenne. A búvárharang-hordozót sokféle célra lehet használni: fel lehet vele deríteni vízbe esett szállítmányokat, hajóroncsokat lehet feltárni. Mindenfajta mederfenéken végzett és vízépítési műtárgyak állagmegóvásánál szükséges munkák elvégzésének nélkülözhetetlen eleme. El lehet vele helyezni a különböző, víziutakon használt úszó műtárgyak lehorgonyzásait, sőt, a mederben még környezetvédelmi célú próbafúrásokra és mintavételekre is alkalmas. Nem csak a Rajnán, hanem az összes szabályozott vízszintű mellékfolyón számítani lehet a hajó felbukkanására. A tizenhárom kilométer per órás legnagyobb seességű jármű dízelelektromos meghatással rendelkezik, üzembehelyezése 2020-ban várható. Mindezért a Hivatal 23 millió eurót, azaz több mint hétmilliárd forintot fog fizetni.

A kiöregedett Carl Straat

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!