A Szombathelyen egyre kevesebb szerephez jutó 300-as Szergejek közül egyre többnek találnak feladatot az ország keletibb területein. Pécsen már 2012 óta lehet találkozni egykori szombathelyi remot Szergejekkel (jelenleg négy ilyen gép dolgozik a baranyai megyeszékhely környékén), nemrég pedig már Dombóvár is kapott egy mozdonyt, a 306-ost.

A 313-as a dunaföldvári iparban<br>(képek: Vörös Attila)

Közben két fehérvári Szergej, a 331-es és a 332-es Miskolc fennhatósága alá került, de aki a Dunaújváros–Székesfehérvár–Komárom-tengelyen nyitott szemmel jár, az több új pályaszámmal is találkozhatott. A 321-es kicsit kakukktojás, az már két éve az országot járja, de a 308-as és a 313-as gép eddig új a környéken. A két mozdony jellemzően dunaújvárosi tehervonatokat emel át a Fehérvár–Pusztaszabolcs vonalon, de bármelyik Dunaújváros környéki vonalon előfordulhatnak.

A Rail Cargo Hungaria rakott etanolvonatával halad Mezőfalva felé a gép

A 313-as múlt hét pénteken épp Dunaföldvárra ment egy rakott tartályvonatért a Pannonia Ethanol töltőtelepre. A dunaföldvári bioetanolgyár 2012-ben kezdte meg a termelést, azóta a paksi vonal felső szakaszán mindennaposak a 18–36 kocsis tehervonatok. A bioetanol zömét a CER fuvarozza, de a Rail Cargo Hungariának és az MMV-nek is van néhány vonata.

A korábban szombathelyi 313-as most Dunaújváros környékén dolgozik

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!