A BKK sajtóközleményben cáfolta a szeptember 1-jétől életbe lépő járatritkításokról szóló híreket. Eszerint iskolakezdéstől visszaáll a szokásos menetrend, mintegy kétszáz járművel több közlekedik majd, mint nyáron. A villamosjáratok ckapacitáscsökkentésével kapcsolatban kiemelték: az augusztus 28-ától életbe lépő vágányzári menetrend miatt közlekednek összevontan, illetve terelve bizonyos villamosjáratok.

Korábban írtuk:

Az utolsó drasztikus járatcsökkentés júniusban a 4-es metróval kapcsolatos változások záróeleme volt, itt főleg Dél-Buda buszjáratait szervezték át a metró utasforgalmának növelése miatt. Szeptember 1-jétől azonban (vegyük azért figyelembe az Alkotás utcai peronfelújítás miatti vágányzárakat!) Közép-Buda és a Fonódó járatai ritkulhatnak az Index információi szerint.

Ez a felújítás augusztus 28-án, üzemkezdettel indul és várhatóan október 17-éig tart. Helyreáll azonban addigra a Fehérvári út, a Bartók Béla út és a Szabadság híd villamosforgalma, azaz akadálya nem lenne annak, hogy a májusi, tanítási időre érvényes menetrend lépjen életbe a villamosvonalakon. Ehelyett azonban a 17-es, 19-es, 41-es (a Fonódó szerves részeinek számító) járatok, továbbá a 47-es, 49-es, 56A villamosok napközbeni, azaz csúcsidőn kívüli követése ritkul, az utasforgalmi igényekre hivatkozva, például a budai rakparton 7,5 helyett 10 perces közös követéssel – a 41-es ritkítását a külső, kamaraerdei szakaszon érezhetik meg leginkább az utasok.

Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója facebook-oldalán a BKK, azaz 2010 előtti időkre emlékeztető színvonal-süllyedést, továbbá tömegközlekedés-ellenes fővárosi koncepciót említ. Szerkesztőségünk várja a BKK hivatalos válaszát a témában.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!