Összesen huszonhét megállóhelyen ötvenöt peront újítottak fel az elmúlt közel egy évben, a pályakorszerűsítés és a vonal-összeköttetések után ez is a Budai fonódó hálózat építéséhez kapcsolódik. Az egységes új megállók alkalmazkodnak a vonalakon közlekedő (és remélhetőleg az érkező további) CAF villamosok paramétereihez: 36 méter hosszúak és 26 centiméterrel vannak a sínkorona fölött – ez utóbbi méret a babakocsival és kerekesszékkel fel és leszállók kényelmét szolgálja. A gyalogos átkelőhelyeknél rámpák épültek, a látásukban korlátozottakat vakvezető sáv segíti. Ahol az akadálymentes megközelítés nem megoldott, ott – például a Déli pályaudvarnál – új gyalogátkelőt létesítettek.

Ahol talán a leglátványosabb a változás: a Kelenföldi pályaudvarnál... (forrás: BKK)

A megállók átépítésével együtt több kapcsolódó, kiegészítő munkát is elvégeztek. Egyes peronokon megnövelték a zöldfelületet, új peronberendezést – esőbeállót, szemétgyűjtőt, padokat – helyeztek el, az egységes arculat megteremtése érdekében díszkő burkolatot fektettek. Felújították az áramellátást szolgáló földkábeleket, elvégezték a szükséges vágány- és felsővezeték-karbantartási munkákat. A projekt részeként öt helyen új Futár-kijelzőt telepítettek. Mindezen korszerűsítési munkák 99,44 százalékos uniós támogatásból, 2 milliárd 165 millió forintból valósultak meg. Egy valami hiányzik még a budai villamoshálózat teljes rekonstrukciójához: Budafok kocsiszín átadása.

...és a Villányi út

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!