Tarlós István elmondta azt is, hogy folyamatosan dolgoznak a metróvonal akadálymentesítésének növelésén. Tárgyalnak az Egyenlő Bánásmód Hatósággal, valamint az érintettekkel, és elsősorban a Kálvin téren gondolkodnak egy újabb lift megépítésén. A 3-as metróvonal felújítása során, az előbbit leszámítva, tizenkét liftet építenek – jegyezte meg, hangsúlyozva: nem szándék kérdése, hogy az akadálymentesítés még jobb minőségű legyen, hanem egy arányos pénzügyi és műszaki gondolkodás kényszerű eredménye. A 3-as metró akadálymentesítéséről szóló népszavazási kezdeményezésről szólva Tarlós István úgy fogalmazott: „erkölcstelennek tartom, hogy olyan örökösen handabandázó szájhősök kezdeményeznek hangoskodva népszavazást, akik megbukott vezetőként 250 milliárd forint adósságot hagytak itt a városra”. Ők a 2-es metró felújításánál egy liftet építettek, és most olyan jogszabályra hivatkoznak, amely akkor is hatályos volt – tette hozzá.

A főpolgármester közölte azt is, hogy az az állítás is hamis, hogy 2006 és 2010 között az állam több pénzt adott helyi közösségi közlekedésre mint 2010 után: az állam 2006 és 2010 között 188 milliárd forintot, 2010 után 217 milliárdot biztosított. Kitért arra is, hogy a népszavazásra javasolt kérdésre olyan válasz nem adható, amelyből liftek építésének a kötelezettsége következne. Tarlós István mindezért „képmutatónak” nevezte a kezdeményezést.

(archív fotó: Vörös Attila)

– Nem előre, hanem inkább hátra mozdítja az ügyet, de lehet, hogy ez is a cél – mondta, hozzátéve: ismert a felújítási kényszer és a város forrásainak szűkössége is. A villamos és trolibuszok beszerzéséről szólva a főpolgármester közölte: 17 milliárd 500 millióért újabb huszonhat CAF villamos érkezhet Budapestre 2019 februárja és 2020 márciusa között, valamint 3 milliárd 800 millió forintból további huszonegy trolibusz ez év végén.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!