csik

 

 

 

A rendezvény csúcspontja szombaton a Szépilona kocsiszín nyílt napja volt. Vezetők kíséretével meg lehetett tekinteni a remiz minden apró zugát, a villamosokat kívül-belül, sőt alulról, a szerelőaknából is. A környéken volt a legszínpompásabb villamoskavalkád, az általában itt nem közlekedő típusok közül a TW 6000 és a Ganz KCSV 7 volt látható. A Moszkva tértől a kocsiszínig nosztalgiavillamosok: BVVV 436, BKVT 611, és a 3873+3898 UV-páros közlekedtek, 58A járatként. A kocsiszínből a hétvége mindkét napján – szintén nosztalgiajelleggel – szóló, illetve A-B véggel csatolt Tatra állt ki az 59-es vonalra.

 

001-nosztalgia-turygabor

Nosztalgikus hangulatban... Tury Gábor felvételén a 611-es nosztalgiakocsi a forgalmi vágányon áll, a 61-es villamos a „rozsdásra” szorult

 

01-01-janoskorhaz01-kurti_sebastian

Az 58A aznapi kocsikiadása: BVVV 436...
(fotó: Kurti Sebastian)

 

01-02-szepilona01-kovacsbalazs

...BKVT 611...
(fotó: Kovács Balázs)

 

01-02a-uv-empet

...UV...
(fotó: Müller Péter)

 

01-03-moszkva01-berkydenes

...1545...
(fotó: Berky Dénes)

 

01-04-tewe-empet

...ez utóbbi érdekes kijelzővel
(Müller Péter felvételei)

 

01-05-szepilona01-berkydenes

Útbaigazítás a nyílt naphoz Szépilona kocsiszín kerítésén
(fotó: Berky Dénes)

 

01-06-mukik-empet

A rejtélyes szürke villamosokat is megtekinthette a nagyérdemű
(fotó: Müller Péter)

 

01-07-szilagyierzsebet01-kurti_sebastian

Hazafelé tart a 7061-es Kurti Sebastian felvételén

 

01-08-nyiltnap-torokistvan

A legkisebbeknek is jutott villamos
(fotó: Török István)

 

01-09-szepilona02-kovacsbalazs

A KCSV 7 is a bemutatott típusok sorát erősítette
(Kovács Balázs felvétele)

 

01-10-janoskorhaz01-kovacsbalazs

Indul a szóló 59-es János kórháztól Kovács Balázs fényképén

 

01-11-farkasret01-kurti_sebastian

Farkasréten pózol a 4048-as
(fotó: Kurti Sebastian)

 

01-12-szepilona02-berkydenes

Hármas szerelvényről szó sincs! Egy szóló és egy A-B csatlású Tatra áll a sorban Szépilona kocsiszín előtt
(Berky Dénes felvétele)

 

01-13-59es-pokornybence

A csatolt és a szóló nosztalgia
(fotó: Pokorny Bence)

 

Angyalföld kocsiszín és Rákospalota, Kossuth utca között hármas csatolt Tatra szerelvény közlekedett. Meglepő ez arrafelé: a kétkocsis 12-esnek sincs meg a megfelelő kihasználtsága, a megszüntetési tervekben (a kispesti 42-essel együtt) folyamatosan feltűnik. Az amúgy háromkocsis 14-es is két kocsival jár hétvégén.

 

02-01-kossuthu01-kadocsa

Van, ahol a hármas a nosztalgia. Kadocsa Gyula fényképén a Görgey Artúr utcából kanyarodik a 12-es villamos Rákospalota-Újpest vasútállomás elé

 

02-02-kossuthu01-berkydenes

Berky Dénes a végállomáson fotózta, egy műszakizó „páros” társaságában

 

Vasárnap két igazi csemegében is részesülhettek a villamosbarátok. A három évtizede létező 52-es viszonylaton ez a típus sohasem közlekedett, UV (MUV), Ganz csuklós és TW 6000 váltották egymást. No de nem azért ünnep az ünnep, hogy ne szolgáljon különlegességgel. A szerelvény (4103+4131, Baross kocsiszínből) nem forgalmi kocsiként, hanem menetrenden kívül közlekedett, de utasokat természetesen végig szállított.

 

03-01-hatarut-empet
Nem túl gyakori látvány a Tatra villamos errefelé: a különjárat a Határ úton közeledik a végállomás felé

03-02-hatarut02-empet
Félreállás Száva kocsiszínbe

03-03-jokaimoru-galiczzoltan
Ez már Pesterzsébet: a Jókai Mór utcán száguld
(fotó: Gálicz Zoltán)

03-03a-erzsebet-empet
Ezt a beállítást archív képeken lőrinci ikerkocsikkal szoktuk meg...

03-04-pacsirta-empet
Tátra a Székelyhíd utcában
(Az 52-es vonalán készült, külön nem jelölt képeket Müller Péternek köszönhetjük
)


Budapest egyik – szó szerint – szűk keresztmetszete a Tatrák számára a Szabadság híd. A nemrég befejezett felújítás után is megmaradtak a találkozási tilalmak a hídfőkben, a korábban erre járó UV-nál, illetve a mostani Ganz csuklósoknál szélesebb T5C5 pedig csak akkor hajthat a hídra, ha nem jön szembe másik villamos, a másik vágány végig szabad. A budafoki 4014+4015 szerelvény a Városház térről előbb megtett egy teljes kört a 47-esen, majd egy nosztalgikus budafoki deltázás után a Kamaraerdő lett az új úticél. A 41-esen jártak is Tatrák, hatalmas minőségi ugrással az ezres motorkocsikat váltva, 1984-ben.

 

04-01-varoshazter-empet

Budafok, Városház tér, a 43-as villamos kicsiny maradványa

 

04-02-deakter-empet

Hétvége lévén probléma nélkül be tudott állni a villamos a Deák téri végállomásra

 

04-03-deakter02-empet

Hálás közönség fogadta a ritka látványt

 

04-04-szabhid-empet

Jól mutat a Szabadság hídon a szerelvény, kár, hogy nem közlekedhet

 

04-05-szabhid-tothferenc

A Gellért téren a felhők alatt
(fotó: Tóth Ferenc)

 

04-06-kamara-empet

Igazi nosztalgia Kamaraerdőn a Tatra
(a 47-es különjáratról a nem jelölt képeket Müller Péter készítette)

 

Szerkesztőségünk egy videofelvételt is kapott, tekintsék meg, érdemes!

 

98-zugloksz01-berkydenes

.„Hazamennek a legények”
(fotó: Berky Dénes)

 

99-4000-szolgalatban-hammerdaniel

Míg más nosztalgiázott, az „öreg” dolgozott
(Hammer Dániel felvétele)