A 813-as számú elkerülő út befejező szakaszán jelenleg pályaszerkezet-, padkaépítés, rézsűhumuszolás, szegély-, térkő-, valamint csőáteresz-építés van folyamatban. A munkálatok a főpálya mellett a 14-es számú főút, valamint a 1301-es út korrekciós szakaszainak építésénél folynak. A 14-es főúton a munkálatok miatt egy terelőút kialakításra volt szükség.

A teljes elkészülés felé közelítenek a munkálatok a Győr keleti elkerülő út befejező szakaszán. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: NIF Zrt.)

A 395 méter hosszú Mosoni-Duna hídnál az ártéri résznél szigetelési, szegélyépítési és pályalemez-építési munkák, a szerelőtéren a mederhídelemek összeszerelése (lakatosmunka, hegesztés, festés) zajlanak, és továbbra is készülnek a segédjármok a híd betolásához. A vízügyi kezelőút feletti műtárgyon a betonfelületek védőbevonatainak felvitele történik. A Bácsai-csatorna feletti műtárgyon pótpadka építése van folyamatban. A nagytömegű töltésanyag-beszállításokat a kivitelező befejezte. Jelenleg a Mosoni-Duna árvízvédelmi töltéséhez van anyagbeszállítás.

A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg, magyar költségvetési forrás felhasználásával. Az elkerülő nettó 14 milliárd 850 millió forint költségű harmadik szakaszának kivitelezését a STRABAG Általános Építő Kft., a Hódút Kft. és a STRABAG AG alkotta SHS Konzorcium végzi.

Mivel az elkerülő építése a tervek szerint halad, így várhatóan 2018 második félévére a gépkocsiforgalom jelentős része erre az útvonalra terelődhet Győr belső területeiről.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!