Tizenkét órás műszakok: lép a MÁV-Start

iho/vasút   ·   2020.01.17. 09:00
400

Január 15-én reggel Vácról a Nyugati pályaudvarra közlekedő S70-es személyvonat mozdonyvezetőjének, a vonat vonalon elszenvedett késése miatt menet közben lejárt a tizenkét órás szolgálata, ezért Rákospalota-Újpest állomástól nem vitte tovább a vonatot, és leváltót kért. Ezt a Munka Törvénykönyve szerint, ami tizenkét órában maximalizálja a mozdonyvezetők munkaidejét, kötelessége volt megtenni.

(illusztráció: Balog Zsolt)

A MÁV-Start is lépett: megkezdték a szolgálatok felülvizsgálatát és áttervezték azokat, amelyek hasonló problémákat okozhatnának, kizárólag vonatkésések esetén. A vasúttársaságnál a szolgálati beosztások elkészítésekor hangsúlyosan törekednek ezután arra, hogy a szolgálati idő tizenkét óránál rövidebb legyen, így hasonló esetek ne fordulhassanak elő. Budapestet érintően négy olyan mozdonyvezetői szolgálat létezett, ahol ennyire feszes volt a szolgálati idő, de ezek átalakítását megkezdték.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.