A konszern pénteki bejelentése szerint az idei első hat hónapban a Volkswagen a tavalyinál 6,3 százalékkal több, 3 millió 120 ezer autót adott el. Júniusban a Volkswagen az egy évvel korábbinál 4,2 százalékkal több, 534 ezer autót értékesített.

Kínában, ahol eladásainak negyvennyolc százalékát bonyolítja a Volkswagen, júniusban mindössze 1,7 százalékkal növelte eladásait. Ez a július elsejétől egyes modelleknél huszonöt százalékról tizenöt százalékra csökkenő importvámokra vezethető vissza, ami vásárlásaik elhalasztására késztette a kínai vevőket. Az év eleje óta viszont több mint hat százalékkal növelte eladásait a Volkswagen Kínában. A márka értékesítési igazgatója, Jürgen Stackmann az értékesítési adatokat kommentálva megjegyezte, hogy az év második fele jóval nagyobb kihívást fog jelenteni mint az első. Az átállás a WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) emissziós követelmények teljesítésére késedelmeket okozhat Európában egyes modellek értékesítésénél. A Volkswagen emiatt a harmadik negyedévben néhány napra kénytelen is lesz leállítani a szerelőszalagokat wolfsburgi üzemében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!