A cégben 2016 nyarán szerzett 51 százalékos tulajdont a román TTS (Transport Trade Services). A zártkörűség csak átmeneti állapot, a tőzsdére – elsősorban a bukarestire – is szeretnének kilépni. A hivatalos közlés szerint a bukaresti bejegyzésű vállalat kétmillió euróért jutott a Primsoll többségi tulajdonához, ebből a leányvállalat Fluviusnál négyszázezer eurót fordítottak tőkeemelésre, ezzel együtt kivásárolták a külső tulajdonosokat is.

A TTS egyik tolóhajója a Római-partnál<br>(fotó: Kemsei Zoltán)

Ezzel a tranzakcióval az Al-Duna legnagyobb, hétszázezer tonna összkapacitású hajózási csoportja jött létre. A Plimsoll a befektetőtárssal megerősítve immár Rotterdamtól Konstancáig az európai belvizek teljes láncolatán kínál szállítókapacitást és logisztikai szolgáltatásokat, de az ukrán válságtól függetlenül a fényeslitkei szárazföldi telephelyüket is fenntartották, továbbá a málytengeri hajózásba is be kívánnak szállni egy későbbi időpontban.

Ahogy Szalma Botond ügyvezető a Világgazdaságnak elmondta, 2016-ban a Plimsoll forgalma 1,2 milliárd forint fölé, árbevétele mintegy harminc százalékkal növekedett az előző évihez képest. A kereslet érezhetően nőtt a vízi szállítás iránt, bár a Duna egyre sűrűbb alacsony vízállása miatt évente több mint száz napon keresztül nem tudják a teljes kapacitásukat kihasználni, ez a tonnánkénti húsz eurós bevétellel számolva hajónként mintegy tizenötezer eurós bevételkiesést okoz.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!