A Dombóvár–Bátaszék (50-es) vasútvonalon tavasszal pályafelújítási munkákat végeznek a Mőcsény–Mórágy közti szakaszon. Az anyagolások miatt átmeneti hiány alakult ki Dombóváron nagydízelből, így az utóbbi időben itt-ott felbukkanó, inkább csak tengődő 265-ös Szergej érkezett kisegíteni. A mozdony nemcsak az éjszakai anyagolásoknál dolgozott, a környék tolatós tehervonataira is beosztották. Az elmúlt hetekben a 265-ös megfordult már Komlón és a bátaszéki összevont tolatóssal Szekszárdon és Pörbölyön is.

Komló felől érkezik Magyarhertelendre a 265-ös a tolatóssal. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A 265-ös már két éve is Dombóvár környékén dolgozott egy rövid ideig: a gép felújítását az itteni műhelyben végezték – kivéve a festést, mert azt Nagykanizsán. Miután a megőrzésre kijelölt Szergej elkészült, a komlói, a bátaszéki és a sárbogárdi tolatóson forrta ki magát. Ezt követően a nyár hátra levő részét Fehérváron, hétvégente a Balatonon töltötte. A nyári szezon után Fehérvár és Ferencváros adott néha munkát a 265-ösnek, gépészeti problémái miatt 2016-ban azonban csak keveset láthattuk a mozdonyt. Tavaly ősszel aztán Debrecenben összekapták a gépet és Miskolcra vitték, ahol talán ha hetente egyszer dolgozott is. A remotok mellett nehéz szóhoz jutni! De itt sem volt maradása a gépnek, egy-két tokodi szénvonat után végül ismét Dombóváron kötött ki a gép.

Sárpilis és Decs között robog a szekszárdi eleggyel

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!