Törékeny, de mérges

iho/repülés   ·   2011.09.28. 11:58
nyito

A saját fejlesztésű repülőgép szemmel láthatóan nem a földközelben végrehajtott támadásokban jeleskedhet: a gép szemmel láthatóan páncélzat nélkül készül. A meghajtásról egy tolólégcsavarral felszerelt Pratt & Whitney Canada PT6 hajtómű gondoskodik. A gép szárnyai alatt hat felfüggesztési pontot alakítottak ki, összesen 800 kilogrammnyi hasznos terhelhetőséggel. A gép kétfőnyi személyzettel repülhet, 7-10 óra alatt 2130 kilométert megtéve. A maximális utazósebessége 300 csomó (555 km) óránként.

Futurisztikus forma, de bírja-e majd a terepet? <br>(fotó: google.com)

Az AHRLAC (Advanced High-performance Reconnaissance Light Aircraft) nevet kapott repülőgépet felderítő, könnyű támadó, illetve civil ellenőrző, felügyelő, határőr feladatokra ajánlja fejlesztője. A gép üzemeltethető nem betonozott felszállóhelyekről, 550 méternyi megtisztított felület elég a fel- és leszálláshoz, teljes terheléssel. A gép fegyverzetébe irányított és nem irányított rakétarendszerek, légiharc-rakéták, illetve 20 mm-es könnyűgépágyú-konténer tartozik. A gyártó szerint akár látóhatáron túli képességű levegő-levegő rakétákat is lehet a gépre illeszteni, de ezt a lehetőséget korlátozza a maximális hasznos terhelés, illetve az ehhez szükséges adatkommunikációs rendszer szükségessége. A fejlesztők szerint elektronikai önvédelmi és rakétavédelmi rendszereket, illetve szükség esetén katapultüléseket is lehet a gépre szerelni. Itt szintén a maximális tömeg jelenthet komoly korlátokat.

A számítógépes grafikán már harcias a csöppség <br>(fotó: aereo.jor.br)

A gyártó egyelőre a fejlesztési elképzelést bemutató modellt készítette el, míg egy másik modellel már megkezdték a szélcsatornás teszteléseket.

Kapcsolódó hírek