A nettó 2 milliárd 850 millió 163 ezer 157 lej (körülbelül 191,5 milliárd forint) értékű beruházást a romániai vasúti infrastruktúrát is kezelő nemzeti vasúttársaság, a CFR SA ítélte oda az Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. és a Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș. török vállalatoknak. A konzorcium ajánlata annak ellenére nyert és előzött meg hat másik ellenfelet (köztük például a Strabagot) a 2018 áprilisában elindított közbeszerzési procedúra során, hogy huszonhétmillió euróval (8,6 milliárd forint) többe kerül, mint a legolcsóbb árat kérő RailWorksé – utóbbi cég dolgozhat a vonal Brassó (Braşov)–Apáca (Apaţa) és Kaca (Caţa)–Segesvár (Sighişoara) szakaszain.

Török konzorcium újíthatja fel a 300-as vonal Apáca és Kaca közötti szakaszát. A vonal Segesvár és Piski közötti 136 kilométeres szakaszának rekonstrukciója már 2018-ban elkészült (forrás: Railway Pro)

A 300-as fővonal Apáca és Kaca közötti rekonstrukciója a legnagyobb a CFR hét nagyprojektje közül, amikre összesen 1,13 milliárd euró (körülbelül háromszázhatvanmilliárd forint) CEF-támogatást szereztek. A munkálatok során újjáépítik a Brassó megyében található, 45,7 kilométeres szakaszon található hidakat, alul- és felüljárókat, alagutakat és állomásokat. Lecserélik a jelző- és biztosítóberendezéseket is: kiépül a kettes szintű Egységes Európai Vonatbefolyásolási Rendszer (ETCS Level 2), valamint a vasúti telekommunikációs rendszer (GSM-R). A fejlesztés elkészültével a személyszállító vonatok akár százhatvan kilométer per órás tempóval haladhatnak majd, de a tehervonatok is százhússzal roboghatnak a vonalszakaszon – jelenti az International Railway Journal. A beruházás költségeinek jelentős részét, 81,74 százalékát az Európai Unió állja az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) által, a fennmaradó 18,26 százalékot a román kormány biztosítja az állami költségvetésből.

A vonalszakasz része a transzeurópai vasúti hálózat (TEN-T) Nürnberg–Prága–Bécs–Budapest–Kürtös (Curtici)–Piski (Simeria)–Brassó–Bukarest–Konstanca (Constanța) útvonalú Rajna–Duna korridorának. A korszerűsítésnek köszönhetően a magyar határtól Kürtösön, Aradon, Piskin és Segesváron át Brassóig vezető vasútvonal alkalmas lesz a százhatvanas tempóra, ezzel csökkenni fog a szállítási idő, növekszik a vasúti közlekedés biztonsága, továbbá az akadálymentesítés által javulnak a vasúti utazás feltételei a mozgáskorlátozottak számára is – adja hírül a Railway Pro.

Erdély vasúti fővonalai folyamatosan újulnak meg: 2018 végére a 300-as vonalon Segesvár és Piski között 136 kilométeren lett alkalmas a vasúti pálya a százhatvan kilométer per órás sebességre, a 200-ason pedig Guraszáda (Gurasada) és Piski között, negyvenegy kilométeren dolgoznak azért, hogy százhatvannal lehessen haladni.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!