Idestova négy hónap telt el az ajánlatok felbontása óta, de még mindig nem lehet tudni, hogy aláírta-e a BKV a nyertes ajánlattevővel a szerződést, és ha igen, akkor megrendelték-e már a buszokat. Mint ismeretes, öt év leforgása alatt kétszáz új busz érkezhet Budapestre a szóban forgó tender keretén belül, ami nem túl sok, de végre valahára legalább némi pozitív elmozdulás tapasztalható.

Bő két héttel ezelőtt a BKV-nál érdeklődtünk a fejleményekről, de gyakorlatilag konkrét választ nem kaptunk, csak annyit, hogy a tender eredményesen fog zárulni majd valamikor.

Ilyenek lesznek majd a BKV új buszai? (montázs: Omnibusz)

Az EKR portálon található tájékoztató szerint az egyetlen érvényes ajánlatot az Inter Traction Electrics (ITE) Kft. tette – akinek esetleg nem mondana semmit ez a név: mostanában ők szállítják a török gyártású Mercedes Conectókat az országba, idén ötven szólót és öt csuklóst adtak át. Mellesleg az ő nevükhöz fűződik a Reform busz is, erre is rákérdeztünk.

Érdekelt volna minket, hogy

  • mikor lesz átadva az első húsz szóló és húsz csuklós busz?
  • a szóló buszok miért lesznek hozzávetőlegesen húszmillió forinttal drágábbak (ha igazak a hírek), mint a néhány hónappal ezelőtt a Volán Buszparknak átadott példányok?
  • illetve ezeket is Debrecenben végszerelik-e, és ha igen, akkor ezek konkrétan milyen munkálatokat jelentenek majd?

Ezekre a kérdésekre több mint másfél hónap várakozás után az alábbi választ kaptuk:

„Tájékoztatlak, hogy együttműködési kötelezettségének eleget téve a közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatosan feltett kérdéseiddel az ITE Kft. megkereste a BKV Zrt-t. A fejleményekről tájékoztatni fogunk.”

Továbbá:

„Az ITE Kft. munkavállalóival kapcsolatban feltett kérdésedre tájékoztatunk, hogy folyamatos létszámbővítések révén állandóan rendelkezésre áll az aktuális igényeknek megfelelően a gyártáshoz szükséges dolgozói létszám.”

Jelenleg országos szinten több mint ötszáz új busz beszerzésére fut tender több kategóriában, de vajon mennyi esélye van egy olyan típusnak, aminek még típusbizonyítványa sincs? (fotó: Vörös Attila)

A Reform 501 LE tavaly decemberben mutatkozott be, azóta viszont semmit nem lehet hallani róla. Információink szerint rendszám nélkül áll a cég debreceni telephelyén. Szerettük volna megtudni, hogy mi a helyzet a típusbizonyítványával, ez ugyanis az alapfeltétele annak, hogy forgalomba állhasson, illetve beinduljon a sorozatgyártás, erre az ITE ezt felelte:

„…a Mercedes-Benz Reform 500 LE  egész Európára kiterjedő, korlátozás nélküli típusbizonyítvánnyal rendelkezik. Valamennyi kifejlesztésre kerülő típusunk esetében ugyancsak az európai, korlátozás nélküli típusbizonyítványt fogja megszerezni az ITE Kft.”

Tehát még nincs neki.

Mindenesetre köszönjük az ITE Kft.-nek az információkat...

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!