Beérett a gyümölcs! Hivatalosan a mai üzemkezdettől indult be a villamos vontatás a felújított esztergomi vonalon, de a hajnalban a vonal végpontjáról Budapestre induló járatok szerelvényeit el kellett juttatni valahogy Esztergomba, így már tegnap késő este az utolsó néhány járat Flirt-motorvonatokból kiállítva indult el a Pilisen át.

Ki emlékszik már az egykoron hatrészes Bézékből álló döcögésre, a Csörgős ingákra? A felújított 2-es vonalon már a szédítő suhanás, a csendes zümmögés az úr! Aki nem volt rest, és hajnalban kelt (vagy le sem feküdt), az megörökíthette a történelmi jelentőségű pillanatokat, amikor először közlekedett menetrendszerűen esztergomi járat napfényben a 2-es vonalon.

Dupla Flirtös esztergomi vonatok látványára kelt fel a nap Piliscsabán<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

Így tett Vörös Attila kollégánk is, aki Pilisvörösvár környékén kezdte a napot. Új időszámítás indult tehát minden téren, de azért maradt egy kis morzsa a nosztalgiát szerető vasútbarátoknak is: egy fordulót még Desiro-motorvonat teljesít. Üröm az örömben, hogy a dízelmotorkocsikból kiállított 2059-es számú vonat ma hatvannégy perc késéssel indult Esztergomból, bár Ürömig sikerült nyolc percet lefaragnia lemaradásából.

A fejlődés további következménye, hogy a Dezsőket a lajosmizsei vonalra forgatták be, ahol a Csörgős ingákat váltották. A MÁV-Start tehát két legyet ütött egy csapásra, egyből két elővárosi vonalon sikerült emelniük az utaskomfortot! A Nyugati pályaudvar és a 142-es vonal környéke tehát érdemi zajforrás nélkül maradt, de tartalékként állomásozik néhány 418-as Ferencvárosban: ma reggel a 110-es, 140-es és 143-as pályaszámúak lézengtek a fűtőházban és környékén.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!