Traxx: ötös!

iho   ·   2013.05.21. 19:00
00

Cikkünk előzményében az első nap estéjéig, péntekig jutottunk az élménybeszámolóban. Másnap, a csíksomlyói búcsú napján a maratoni hosszúságú szerelvény két részre osztva, az Al- és Felcsíkban elszállásolt utasokat felvéve jutott el Csíkszeredába – azon kevés alkalom egyike volt, amikor igénybe kellett venni a vendéglátó CFR segítségét is. Szintén két vonat indult az utasokért vasárnap, ám a Gyimesbe vezető emelkedőnek már egyesítve, helyi előfogattal vágott neki. Rendben is ment minden – egészen a visszaútig. A kirendelt Ázea ugyanis felmondta a szolgálatot, a Mátyás királyos mozdonynak a tizenhat kocsin kívül az üzemképtelen gép jelentette holtteherrel is meg kellett birkóznia a komoly hegyipályán. A 005-ös Traxx (az 555-ös, Mátyás trónra lépésére emlékeztető számmal az oldalán) ötösre vizsgázott, fennakadás nélkül állt a kihívások elé.

Mátyás udvarhölgyei a kincses városban<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a külön nem jelölt felvételeket Kemsei Zoltán készítette)

Egész más jellegű kihívás akadt a hazaúton. Gőzerővel folyik ugyanis a IV. páneurópai közlekedési folyosó felújítása, a vonat Brassótól hosszú kilométereken át szinte csak lépésben közlekedhetett, jó órás késést összeszedve. A felújítás Arad környékén a leglátványosabb, itt vadonatúj pálya épül, az állomás vágányzatából is csak a legszükségesebbek maradtak meg egyelőre. Ugyanennek a fontos közlekedési útvonalnak a felújításán dolgoznak a határ magyar oldalán is, itt már kevesebb akadállyal, de néha-néha lelassítva sikerült a késést negyven perc körülire leszorítani, végül nem sokkal éjfél után érkezett a Keleti pályaudvarra a zarándokvonat.

Kapcsolódó hírek