A mozdonyokat a QuaBLA-modell tulajdonosa, Börcs László szakkommentálásával mutatjuk be, amelyet a társaság legfrissebb hírlevelében is elolvashatnak.

Az iparos, 6. rész: A Molos, a Ganzos, és az Erőművész

„Törzsvásárlóink kérésének megfelelően, további iparvasúti gépekkel jelentkezünk.

Éppen egy esztendőnek kellett eltelnie, hogy a MOL A26 011-es mozdonya mellé, a testvérét az A26 005-ös gépet is a gyűjteményünk részéket kezelhetjük. A két mozdony között a szembetűnő különbség, hogy a 005-ös főkeretén a VI. korszaknak megfelelően, a vasúti szakzsargonban az úgynevezett „telefonszámos” feliratozás mutatkozik. Nem felejtkeztünk meg a maratott gyári táblák felhelyezéséről sem.

(fotók: QuaBLA-hírlevél)

A negyedik korszak kedvelői biztosan örülni fognak a Ganz Mávag egykori tolató gépének, amely információink szerint a MÁV Dunakeszi Járműjavítóban is volt »vendégművész«. A mozdony oldalfalán az egykori cég logóját az eredeti gépnek megfelelően jelenítettük meg. A Bakonyi Erőmű (Ajka) gépe az ötödik korszakos változatát mutatja.

Mindhárom kiadásunk hűtőtakarós kivitelben jelenik meg. Valamennyi változatot újrafestettük, az ütközőszár is megkapta a mozdony színét. A sárga-fekete sraffozást és a tányérokat is tamponáltuk, utóbbit fehér munkavédelmi kerettel.

  • Katalógusszám: 11265, pályaszám: A26 005, korszak: VI.
  • Katalógusszám: 11266, pályaszám: A26 018, korszak: V.
  • Katalógusszám: 11267, pályaszám: A26 021, korszak: IV.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!