Új A350 prototípus, különleges festéssel

iho   ·   2014.01.02. 14:30
cim

Kigördült Toulouse-ban a festőhangárból az európai gyártó új típusának harmadik repülőképes példánya. Az MSN2 sorozatjelű gép az MSN1-es első prototípust és az MSN3 második repülőképes példányt követi majd, miközben már készül az utolsó a tesztsorozatra szánt gépekből, az MSN5.

Korábban erről kommunikált a gyártó úgy, mint amely már a légitársaságok által rendelt szokásos utaskabin-elrendezésben száll föl, de most ezt erről a frissen festett gépről írja a közlemény, illetve hogy a heteken belül várható első felszállás után ezzel a géppel hajtják majd végre az első igazán hosszú repüléseket, vagyis az MSN2 lesz az Early Long Flights (ELF) alapgépe.

(fotók: Airbus)

A gép különleges festése (Carbon livery, fogalmaz a gyártó anyaga), a kilépőéltől végig a függőleges vezérsík csúcsáig, a gép építésénél felhasznált könnyű és nagyszilárdságú kompozitokra utal.

A berepülési és légialkalmassági programot az Airbus még az idén a negyedik negyedévben szeretné lezárni, tehát akkor kerülhet sor majd az első megrendelt példány átadására.

Közben szinte szokásos mód zajlik a vásárlók módosítási rohama a kisebb változatokról a nagyobbak felé: az Új Americannek sem kellenek a legrövidebb 800-as változatok, hanem inkább 900-ast és ezrest vásárol, csakúgy, mint a Kuwait Airways, amely tíz 900-asra tart igényt a 350 XWB változatai közül. A gépre eddig 814 megrendelést illetve opciós lekötést tart nyilván az Airbus.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.