Körforgalmak, felüljárók ötmilliárdból

Az új közlekedési létesítmény, az összesen 1,55 kilométer hosszan, a 2101 j. út és a tervezett M3 autópálya különszintű csomópontja között mintegy 1,2 kilométer hosszon, továbbá a tervezett M3-as autópálya csomópont és a 310-es számú főúti átkötés között, mintegy 350 méter hosszon valósul meg. A kivitelezéshez kapcsolódóan összesen négy körforgalmi csomópont épül meg az M3-as autópálya déli és északi oldalán, az M3-as autópálya és a 2101 j. út közötti szakasz közepén, valamint a záró csomópontban.

Kevés ennél romantikusabb útépítéses képet láttunk eddig. A fotóra kattintva galéria nyílik a NIF remekeiből

Az beruházás részeként az autópálya felett híd, a Mogyoród patak mellékága felett pedig felüljáró épül. A két különszintű felüljáró keresztezésen túl egy szintbeni útcsatlakozás is létesül, az M3 autópálya északi oldalán kialakítandó körforgalom, és az M3 autópálya és a 2101 j. út közötti szakasz közepén kialakítandó körforgalmak között – ha megnézik a galériánkban a térképet, egyértelmű lesz. Összesen 995 méter hosszan építik ki a négy párhuzamos földutat, ami a földterületek megközelítését segíti elő. A 473 méter hosszú zajvédő fal megépítése után csökken a zajterhelés, javul a környékbeliek életminősége. A beruházás keretében az M3-as autópálya déli körforgalmától indulva, nyugati irányban haladva az M3-as autópályát keresztezve, az M3-as autópálya északi körforgalmáig 930 méter nagynyomású gázvezeték is kiépül.

A kivitelező a területelőkészítési munkákat követően, további közműkiváltásokat feladatokat fog végezni, majd az M3-as autópálya csomópont északi és déli körforgalmának földmunkái is megkezdődhetnek. A kivitelezési munkálatok várhatóan 2019 nyarára fejeződnek be, onnantól használhatják az új csomópontokat és kapcsolódó útszakaszokat az erre közlekedők.

A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, uniós és hazai forrás felhasználásával a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A beruházás kivitelezését a HE-DO Kft.–Penta Kft.–KM Építő Kft. konzorcium végzi nettó 4 milliárd 998 millió forint értékben.

M1–83-as: az alapkő már a helyén, lehet építkezni itt is

Az M1 autópálya és a 83-as számú főút csomópontjának átépítése után az érintett szakaszon gyorsabb lesz az áthaladás, biztonságosabbá válik az autópályára való fel- és lehajtás, valamint a bevezető szakasz közlekedése is: jövő év nyarára átépül Győr egyik leginkább balesetveszélyes csomópontja.

A fejlesztéssel egy kilométer hosszon a meglévő 2˜×1 sávos útból 2×2 sávos út készül fizikai elválasztással. Az M1-es autópálya és a 83 számú főút keresztezésénél és a Mérföldkő utcánál található csomópontokat turbó körforgalomú csomóponttá építik át. Az M1-es autópálya Mosonmagyaróvár felőli lehajtójában közvetlen ág épül ki Pápa felé. Az M1-es autópálya hídja alatt a 83-as utat a kapacitás növelés érdekében 2×2 sávra szélesítik ki. A szakaszon modern, ledes közvilágítást építenek ki, a turbó körforgalmak közepére fénytornyokat telepítenek.

A munkák még augusztusban megkezdődtek. A szeptemberben kiépített forgalomkorlátozással a bontási, régészeti feltárások, kerítés építés, töltés építés, a híd támfalat védő szegély építése és a körforgalmak útpálya betonozási munkái is elindultak.

A további előrehaladás érdekében az M1-es autópálya csomópont térségében a 83-as főút teljes elterelésére van szükség. Ezért a 83-as út teljes forgalmát a Királyszék útra terelték el.

Az M1 autópálya csomópontjában a körforgalmak 2017 karácsonyára elkészülnek, hogy a közlekedők az átépített autópálya csomópontokat mielőbb használni tudják. 2018 márciusában kezdődik meg a harmadik körforgalom kiépítése és a közvilágítás átépítése a szakaszon.

A beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában hazai és uniós forrásból valósul meg. A kivitelezési munkákat a Strabag Építő Kft. végzi nettó 1 milliárd 400 millió forint értékben.

A 83-as számú főút Pápa–Győr közötti, harminchat kilométeres szakasza, 2×2 sávos főúti kialakítással épül. A környezetvédelmi engedély rendelkezésre áll, az engedélyezési eljárás várhatóan november végén lezárul. A munkák az ütemezés szerint 2019. első negyedévében indulhatnak el. A Metro áruház csomópontban a burkolatbontás véget ért, a Pápa felé kialakítandó direkt ág és a csomópont töltés építése befejeződött, a védőcsövek, vízelvezető csatorna csövek lefektetése megtörtént. Az elkorlátozott területeken elkészült a szegélyépítés, az útpálya betonozása megtörtént. Elindult az aszfaltozás is. Az első réteg már fel is került a teljes szakaszra. Megkezdődtek az M1-es autópálya város felőli csomópontjának földmunkái is. Az autópálya híd alatti területén pedig elkészült a támfalvédő szegély.

A főút Győr–Pápa közötti szakaszának felújítása régóta húzódik. Először egy tizenegy tonnás burkolatmegerősítés szerepelt a tervek között, aztán jött a 2×2 sávos bővítés ötlete. A megépülő út összekötő kapocs lesz a reptér, a 83-as számú főút melletti településen élők és Győr között.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!