Az alapkőletétellel rajtolt el július negyedikén az új linzi Duna-híd építése, a tartományi kormányzó, a polgármester, az építésztervező és a kivitelezéssel kapcsolatos sok-sok hatalmasság jelenlétében. A 2016-ban lebontott vasúti híd helyén épül meg az új átkelő, amely 400 méter hosszú, 33.7 méter széles lesz, irányonként két forgalmi sávot, járdát és kerékpárutat fog hordozni, valamint átvezetik rajta a Mühlkreisbahnhof és Bulgariplatz között közlekedő villamos második vonalát is.

Alsópályás ívhídnak tűnik, de mégsem... (képek forrása: diepresse.at)

Az elkövetkező hetekben az urfahri parton fogják bontani a régi híd hídfőjét és az egykori hídkonstrukció és az árvízvédelmi gát csatlakozását. A helyén épülő ártéri hídpilon még ez év őszén elkészül. Mivel Felső-Ausztria tartomány is profitál a Linz területén épülő hídból, a tartományi kormányzat 30 millió euróval száll be az építkezésbe.

Az időzítésben az az érdekes, hogy jelenleg már folynak a munkálatok az A7-es autópálya új Duna-hídján, amely lényegében két hidat jelent: a Voestbrücke mindkét oldalán épül egy-egy önálló híd, ezáltal az autópályán szétválasztható a tranzit, illetve a Linzből érkező és oda induló forgalom, a meglévő hídon csak a tranzitforgalom marad. Amikor ősszel a Voestbrücke másiki oldalán futó hídnak is nekikezdenek, lényegében három Duna-híd fog egyszerre épülni Linzben.

...itt kiderül a trükk, hogy miért nem

Az elegáns hídkonstrukció a párizsi Marc Mimram építészirodából származik, az iroda európai építészeti pályázaton nyerte meg a munkát. Az építéssel az MCE GmbH-ból, a Porr Bau GmbH-ból és a Strabag AG-ból álló konzorciumot bízták meg, 57 millió eurós ajánlatukkal ők adták a legkedvezőbb árat. A hídépítést a város és a tartomány közösen finanszírozza. A híd anyagszükséglete mintegy kilencezer köbméter beton és kétezer tonna betonacél. Az MCE által előregyártott és vízen a helyére úsztatandó ívkonstrukcióhoz a helyi Vost-Alpine fémmű szállítja az acéllemezeket, hat és nyolcvan milliméter vastagsági tartományban.

Az igazán látványos építési akciók a jövő évben várhatók. 2019 elején az északi oldal régi pillére helyén építenek egy újat, egy déli mederpillér és a linzi oldali hídfő rákövetkező ősszel készülnek el. Az acélszerkezetez az urfahri parton elemekből építik össze, majd a helyére úsztatják, szerelésük 2019 őszén követhető majd nyomon. 2020 a befejező munkák éve, pályalemez-építéssel és a csatlakozó utak megépítésével.

Kivilágított híd a Photoshop-éjszakában

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!