Új intermodális átrakóterminált nyitott Csehországban az AWT

iho/vasút   ·   2018.05.10. 18:45
awtpkp0

Bővíti kombinált fuvarozási termináljainak hálózatát Csehországban az AWT-csoport: a 2007 óta meglévő paskovi után idén április végétől a zaječí-i egység is használható. A létesítmény tovább bővíti a PKP Cargo harminckét termináljából és logisztikai központjából álló hálózatát. A terminál stratégiai fontosságú helyszínen található, Európa szívében, ráadásul kiváló vasúti összeköttetéssel is rendelkezik: a német-osztrák-szlovák és a lengyel-osztrák-szlovák vasúti tengelyen fekszik. Továbbá a D2-es autópálya közelsége okán a gyorsforgalmi úthálózathoz is könnyen hozzáfér.

Az AWT vezérigazgatója, Viktor Bystrian szerint a vasúti szállítás az egyik legkörnyezetkímélőbb közlekedési mód. Az EU egyik legfőbb célja, hogy az egyre zsúfoltabb utakról egyre inkább a vasútra terelje a teherfuvarozást. Az AWT-csoport már évek óta ezt a filozófiát követi: a cég fő prioritásai a kombinált fuvarozási szolgáltatások kibővítése, valamint az átrakóterminálok fejlesztése.

A zaječí-i terminálnál elsősorban félpótkocsik átrakása zajlik. A létesítmény jelenleg naponta egy-két vonatot tud kezelni, és közel nyolcvan félpótkocsi számára biztosít parkolóhelyet. Az első rendszeres szállítmány az észak-németországi Lübeckből érkezett. Az AWT vasúti kapacitást, teherautókat és terminálszolgáltatásokat biztosít a német ECL GmbH számára.

Újabb intermodális átrakóterminált nyitott Csehországban a Magyarországon is jól ismert AWT (fotó: Vörös Attila)

Az AWT eddig csak Észak-Morvaországban, a paskovi terminálon keresztül nyújthatott átrakószolgáltatásokat az ügyfelek számára, az új egységnek köszönhetően azonban már Dél-Morvaországban is elérhető. A zaječí-i terminál egyik nagy előnye, hogy lehetőség nyílik a szolgáltatások bővítésére. A mindenre kiterjedő szállítási képességnek, valamint a nagy tapasztalatnak köszönhetően az AWT rugalmasan állhat az ügyfelek kombinált szállítási elvárásai elé. A paskovi egység jelenleg harmincegyezer négyzetméter alapterületet és kétezer-négyszáz TEU (húsz láb hosszú konténer) rakodóterületet biztosít. Előnye, hogy iparterületek közelében található, továbbá a lengyel és a szlovák határ sincs messze tőle. A létesítmény 2018 végére újabb húszezer négyzetméterrel bővül, továbbá két új, egyenként 375 méter hosszú iparvágányt is kiépítenek. A stratégiai jelentőségű földrajzi pozíciónak köszönhetően könnyű szállítási lehetőség nyílik a két terminál, valamint a legfőbb európai kikötők és terminálok átrakóegyeségei között.

A PKP Cargo-csoporthoz tartozó AWT Group Európa egyik legjelentősebb vasúti teherfuvarozási vállalata, mely elsősorban közép- és kelet-európai ipari nagyvállalatok számára nyújt széleskörű szolgáltatásokat, leginkább nehéz árucikkek szállítása, például szén, acél, építőanyagok, valamint autóipari, élelmiszeripari és vegyipari termékek terén. A legfontosabb szolgáltatások palettáján a távolsági vasúti fuvarozás, az intermodális szállítás, a vasúti szállítmányozás, iparvágányok üzemeltetése, vasútépítési és -pályaszolgáltatások, továbbá tehervagonok bérlése, javítása és tisztítása szerepel.

Az AWT járműflottáját több mint százhatvan mozdony és ötezernél is több tehervagon alkotja. A járművek egy részét saját maga használja a vállalat, néhányukat viszont bérbe adja harmadik fél számára. Csehországban a társaság saját tulajdonában áll az egyre növekvő paskovi intermodális terminál, valamint több mint négyszáz kilométernyi vasúti pálya, hatvannál is több iparvágánnyal. A megfelelő üzemelésért több mint kétezer alkalmazott dolgozik. Az AWT Csoport legfontosabb tagjai az Advanced World Transport, az AWT Čechofracht, az AWT ROSCO, az AWT Rail SK és az AWT Rail HU – írja a Logistik Express.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.