Az új híd 240 méteres támaszközzel jön létre a 17 ezres településen, amit jelenleg komp köt össze az újmohácsi városrésszel és a Duna-Tisza közével.

A magyarépítők.hu arról ír, hogy a TED-en megjelent az tenderfelhívás a Mohácson épülő Duna-híd közbeszerzésére. A nyertessel tervezési szerződést kötnek, melynek tárgya a mohácsi Duna-híd engedélyezési és kiviteli tervének elkészítése, az építési engedély, valamint az építéshez és a használatbavételhez szükséges további engedélyek megszerzésében való közreműködés.

Mohácson jelenleg komp üzemel, a túlparton terül el az újmohácsi városrész. A felhívásból az is kiderül, hogy kétszer egy sávos új közúti hídról van szó. Mivel a Duna a tervezési területen szélesebb, mint 240 méter, mederpillérek épülnek.

A Duna látképe Mohácsnál, árvíz idején (forrás: panziomohacs.hu)

A felhívásban megjelölt tervezési szakaszok alapján az új híd a mohácsi oldalon futó 56-os főút és az újmohácsi oldalon fekvő 5107-es út között teremt kapcsolatot. Mivel a fenti kapcsolathoz a Duna bal partján hiányoznak a regionális jelentőségű utak, (amelyek pedig vannak, azok Baja-központtal alakultak ki) ezért a híd szerepe meglehetősen jól belőhető: helyi kapcsolatokat hoz létre, Mohács közvetlen környezetének belső összetartóerejét erősíti.

Mivel a közbeszerzés megindulásáról szóló cikk is megemlíti az áprilisban átadott és közismerten lekötetlen kapacitásokkal, valamint munkaerőhiánnyal rendelkező új mohácsi vágóhidat, mely az ország második legnagyobb ilyen üzeme, és ahová még Szegedről is csábítanak munkaerőt, könnyű belátni, hogy a közbeszerzés tárgya az üzem és közvetetten ennek tulajdonosai számára dobott kormányzati mentőöv. Így reményük van arra, hogy a Duna bal partjáról újabb munkavállalókat szipkázzanak be.

A déli határ közelében ez lesz az első híd a Dunán, jelenleg a legközelebbi közúti átjáró Bajánál van, ami közúton mintegy 50 kilométerre van Mohácstól. A hálózat azonban nem véletlenül alakult így: a hidegháború időszaka alatt Mohácsot és környékét a jugoszláv határ közelsége miatt elkerülték a fejlesztések. Az ötvenes évek elején szó volt többek között róla, hogy a tervezett új acélmű is Mohácson épül meg, fenti okok miatt azonban mégis Dunaújváros felépítésére esett a választás.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!