Az osztrák fővárosban évente mintegy 200 ezer távolsági autóbusz fordul meg, összesen ötmillió utassal. A buszok húsz százalékának Leopoldstadtban, a Dusika Stadionnál van a végállomása, minden második busz az erdbergi Terminal VIB-be érkezik, illetve onnan indul. A többi távolsági járat a Hauptbahnhofnál, illetve a város egyéb pontján áll meg. Hogy a jövőben minden távolsági busz egy helyre érkezzen, illetve egy helyről induljon, Bécs vezetése új központi buszpályaudvar létrehozása mellett döntött.

Az új központi buszpályaudvar látványterve (fotók: Stadt Wien/PID)

Az új terminál a Dusika Stadionnál, a Sport & Fun Halle helyén épül meg, 16 ezer 500 négyzetméteren. A földszinten pénztárak, várók, kávézók és üzletek kapnak helyet, a buszok pedig az alagsorból indulnak majd. A Bécs új névjegykártyájának szánt, építészetileg a repülőtéri terminálokat idéző épületben harjinchat kocsiállás lesz, az utasok pedig közvetlenül szállhatnak majd át a metróra vagy a városi buszjáratokra. Természetesen közösségi kerékpárt és carsharing autót is lehet majd bérelni.

Az új központi autóbusz-pályaudvar helyszínének kiválasztásakor az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy a távolsági buszoknak minél rövidebb utat kelljen megtenniük a városban. A modern buszterminál várhatóan öt év múlva fogadja az első utasokat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!