A Kínába tartó vagy onnan érkező szállítmányokon felül az azokhoz kapcsolódó tevékenységeket is a nemrég alapított leányvállalat fogja kezelni. Ennek érdekében augusztusban Sanghajban létre is hoztak egy kifejezetten ezt az üzletágat kezelő irodát.

Alexander Doll, a DB teherfuvarozási és logisztikai igazgatóságának tagja arról beszélt, hogy ami 2008. október 6-án egyetlen vonattal megkezdődött, mára igazi sikertörténetté vált. Az új kereskedelmi egység, a DB Cargo Eurasia által még több terméket és szolgáltatást kínálhat a DB Cargo, továbbá a csoport termelékenységét is javítja. Számos ügyfél igényelte, így idén ősszel kísérletképpen Kalinyingrád és Rostock között egy tengeri szállítási útvonalat fog elindítani a DB Cargo. Az új fuvarozási lehetőség által a Balti-tenger kikötőiből még gyorsabban és nagyobb rugalmassággal juthatnak majd el a szállítmányok egész Európába.

A DB Cargo az új DB Cargo Eurasia leányvállalattal tervezi növelni az Európa és Kína közötti vasúti teherforgalmat

A nagyobb hatékonyság érdekében a vasútvállalatok elektronikus adatcserélési szintjét is javítani fogják. Ennek érdekében a DB Cargo, az Orosz Vasutak (RZSD), valamint a DB Cargo Polska még szeptemberben kétoldalú megállapodást kötött Potsdamban.

A transz-eurázsiai szállítási folyosón az elmúlt tíz évben gyakorlatilag mindent szállítottak, ruházattól kezdve a papíron, fogyasztási cikkeken, elektronikai eszközökön át a különböző iparágakhoz szükséges alkatrészekig. Az átlagosan tizennégy-tizenhat napot igénybe vevő út gyorsabb, mint a vízi szállítás, olcsóbb a légi fuvarozásnál, ráadásul környezetbarát is. Míg korábban az ügyfeleknek egy komplett szerelvényt le kellett foglalniuk, mostantól konténerenként, sőt egyedi csomagonként is lehet bármelyik vonatra foglalni.

A transz-szibériai vasútvonalon először 1973-ban szállítottak konténereket. Az első rendszeres, menetrend szerinti konténerszállító vonat 2008 októberében indult a kínai Hsziangtangból Hamburgba. A szerelvényen számítógépek utaztak.

A DB Kína és Németország között 2011 óta biztosít rendszeres fuvarokat. A vasúttársaság évről évre több konténert szállít, a cél, hogy 2020-ra évig százezer standard konténer utazzon. 2018-ra kilencvenezer konténerrel számolnak – jelenti a Logistik Express.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!