Új szíveket kapnak a régi Herculesek?

iho/repülés   ·   2011.07.22. 07:19

Az afganisztáni és iraki hadszíntéren belüli légiszállítási feladatok döntő része hárul a C-130J-kre. A Super Herky-k nagy magasságban és forró időjárási viszonyok között is jelentős hasznos terheléssel tudnak felszállni, akár előkészítetlen, hevenyészett repülőterekről is. A teljesítményük egyik titka a 4637 lóerős Rolls-Royce AE 2100D3 turboprop hajtómű és a jellegzetes formájú, hat tollas Dowty R391 kompozit légcsavar.

Az új életet adó AE 2100D3 hajtóművek<br>(fotó: backroadswest.com)

Az Amerikai Légierő most azon gondolkodik, hogy a régebbi, C-130H és -H-30 hosszított törzzsel épített Herculeseket is áthajtóművezi az újabb, nagyobb teljesítményű, kisebb üzemanyag-igényű és kevesebb karbantartást igénylő 2100D3-asokkal.
A projekt ugyanakkor egy komoly problémával szembesülhet: a megtakarítások bizony az öt éves költségvetési cikluson túl jelentkeznének. Ez a jelenlegi, a megtakarításokra a hosszabb távú programok visszanyesésével, kivégzésével törekedő környezetben erősen fenyegetné az esetleg elinduló programot.

A C-130J Super Hercules Afganisztánban, felszállás közben <br>(fotó: defenseindustrydaily.com)

Kapcsolódó hírek