Az Europarktól induló járművek Taxhamon át Maxglanig haladnak az új építésű vonalon, majd onnan a meglévő 2-es, 4-es és 7-es vonalakon a városközpontig, csúcsidőszakban a Kommunalfriedhof megállóig, tovább az 5-ös vonalán. Ezzel egyidejűleg a 4-es és 7-es viszonylatok a Lindhofstrassén újra minden nap járnak.

A 341-es és 338-as kocsi találkozik az új vonalon a maxglani templomnál (fotók: Günter Mackinger)

A december tizenkettedikei megnyitóünnepség egyszerű volt és gyors lefolyású. A meghívott vendégek a 358-as számú trolit vehették igénybe, amely minden külön ünnepi dekoráció nélkül közlekedett. A megnyitóbeszédben konkrétumok említése nélkül hangsúlyozták, hogy az infrastruktúra-fejlesztések még nem értek véget, további vonalak megnyitása várható.

Az új 9-es vonal a Böhm-Ermoli Strassénál csatlakozik a kettes vonalhoz, a 349-es kocsi egy elsőgenerációs Solaris mögé bújik el

Az első üzemnapon a viszonylaton kizárólag az új beszerzésű, a Solaris-Cegelec-konzorcium által gyártott Metro-típusú buszok közlekedtek.

A 338-as kocsi az Europark-végállomásnál

A 349-es kocsi Taxhamban, a Martin-Lusther Platzon

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!